۶۰ قلم کالای صادراتی لرستان به ۲۹ کشور هدف صادر می‌شود

رئیس سازمان صمت لرستان گفت: ۶۰ قلم کالای صادراتی در استان به ۲۹ کشور هدف صادر می‌شودکه حجم صادرات عمدتا در حوزه پتروشیمی است.

به گزارش همای سعادت ،بهمن جعفری با بیان اینکه شرکت پتروشیمی لرستان یکی از ظرفیت‌های خوب استان محسوب می‌شود،اظهار کرد: به لحاظ اشتغال و ظرفیت صادراتی برنامه داریم صنایع پایین‌دستی پتروشیمی در لرستان شکل گیرد.

وی با بیان اینکه شرکت پتروشیمی لرستان، راه‌اندازی پروژه “تری اتیل آلومینیوم” را هم در دستور کار قرار دادند، افزود: عمده صادرات این شرکت‌ به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس است.

رئیس سازمان صمت لرستان با اشاره به اینکه توسعه صادرات محصولات کشاورزی به حوزه صنعت برمی‌ گردد، اضافه کرد: با توجه به قراردادی که بین کشورهای ایران و اوراسیا منعقد شده درصدد هستیم این ارتباطات برقرار شود.

جعفری در ادامه گفت: با اتاق بازرگانی خرم‌آباد رایزنی‌هایی انجام شده تا بتوانیم با کشورهای همسایه و به ویژه روسیه تعاملات بیشتری در راستای صادرات محصولات صنعتی، کشاورزی و صنایع‌دستی داشته باشیم.

وی اظهار کرد: شرکت کشت و صنعت صبا در سال جاری دو قلم کالا(فلفل و گل) به میزان ۲۲۰ تن صادرات به روسیه داشته است.

رئیس سازمان صمت لرستان بیان کرد: بیشترین سهم صادرات استان متعلق به شرکت پتروشیمی، داروسازی اکسیر، فروآلیاژ و کشت و صنعت صبا بوده است.

جعفری با بیان اینکه عمده صادرات این شرکت‌ها به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس است، اظهار کرد: ۶۰ قلم کالای صادراتی در استان به ۲۹ کشور هدف صادر می‌شود که حجم صادرات عمدتا در حوزه پتروشیمی است.

انتهای پیام/