۷۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاه های فنی حرفه ای شاغل و کارآفرین هستند

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای لرستان در نشست با مدیرکل آموزش و پرورش لرستان که به صورت “وبینار”با حضور مدیران مناطق آموزش و پرورش و روسای دانشکده های فنی و حرفه ای شهرستان ها برگزار شد, گفت :دانشگاه فنی و حرفه ای را بزرگترین دانشگاه کشور می باشد.

به گزارش پایگاه خبری همای سعادت آنلاین ،دکتر سید نجم الدین الماسی در سخنانی گفت: براساس آمار و فضای کاربردی تعداد اساتید و دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای بزرگترین دانشگاه کشور و بزرگ ترین دانشگاه در خاورمیانه است.

وی افزود: با شیوع کرونا و تعطیلی مراکز علمی فنی و حرفه ای در خصوص آزمونها خوشبختانه شرایطی فراهم شده تا دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای لرستان که به استانهای خود مراجعه کرده اند در استان خودشان در آزومن ها و کارگاهها شرکت کنند.

دکتر الماسی به آموزش های الکترونیکی در زمان کرونا اشاره کرد و گفت: به اذعان صریح معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری رکوردی که دانشگاه فنی و حرفه ای لرستان در بحث آموزش های آفلاین و آنلاین دانشگاه فنی حرفه ای در سطح کشور داشته است قابل ثبت در گینس می باشد که این موفقیت حاصل تلاش، فعالیت و همت کارکنان و اساتید و دانشجویان دانشگاه در این مدت بوده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای لرستان افزود: دانشگاه فنی و حرفه ای لرستان در بین ۳۱ استان جزو پنج دانشگاه برتر کشور می باشد.

الماسی به مزیت های دانشگاه فنی حرفه ای پرداخت و اظهار کرد: برخورداری از شبکه‌های گسترده از دانشکده ها و آموزشگاهها که ۱۷۶ مرکز فعال در سطح کشور دارد. برخورداری از برند معتبر آموزش فنی و حرفه‌ای با قدمت بیش از ۴۰ سال تحت عنوان انستیتو تکنولوژی مدارس عالی و فنی دانشکده‌ها و آموزشکده‌های فنی و حرفه ای برخورداری از فضاهای گسترده آموزشی و کارگاهی و کشاورزی، برخورداری از شبکه گسترده مربیان و مدرسان خبره،ورودی های پیوسته برای دانش آموختگان هنرستان و کاردانش، برنامه درسی مبتنی بر تحلیل شغلی و توانمندی ها، سایت آموزشی فضاهای کاربردی مناسب و درخور از آن جمله است.

وی تصریح کرد: ارزشیابی های استاندارد که مبتنی بر توانمندی های حرفه ای دانشجویان است را بهترین راه مهارت آموزی آنان عنوان کرد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای لرستان افزود:در حال حاضر بر اساس رصدی که در مورد دانشجویان فنی حرفه ای کشور صورت گرفته بیش از ۷۰ درصد فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در شغل های مرتبط یا خود اشتغالی مشغول به کار شده اند به طوری که برخی از آنان به صورت کارآفرین نه تنها برای خود بلکه برای دیگران هم اشتغال ایجاد نموده اند.

محمد فیضی-آوای لرستان
انتهای پیام/