تجربه موفق در همکاری میراث فرهنگی لرستان،شورای شهر و شهرداری خرم آباد

مدیر کل میراث فرهنگی لرستان از تجربه موفق همکاری این اداره با شورای اسلامی شهر و شهرداری خرم آباد خبر داد.

به گزارش همای سعادت،عطا حسن پور، در هشتمین اجلاس کمیسیون های شهرسازی و معماری کلان شهرها و مراکز استان کشور در شیراز اظهار داشت:میراث فرهنگی لرستان و شورای اسلامی و شهرداری خرم آباد تجربه موفقی در خصوص رفع موانع و مشکلات ثبت جهانی دره خرم آباد داشته اند.

وی افزود:ثبت جهانی دره خرم آباد همه شهر را در بر می گیرد و از این رو با همکاری و وفاق بین میراث فرهنگی و دو مجموعه یاد شده توانسته ایم بسیاری از مشکلات را رفع کنیم.

حسن پور اضافه کرد:کارهای مختلفی نظیر پل های تاریخی، مبلمان شهری، غارهای تاریخی، حریم قلعه فلک الافلاک، پاکسازی رودخانه، نصب تابلوهای دوزبانه راهنما و ایجاد مسیر دسترسی به غارهای تاریخی برای گردشگران در پرونده ثبت جهانی وجود دارد که رفع برخی از این موانع و مشکلات با همکاری نهادهای یاد شده در دست اقدام است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان تصریح کرد: بخش مهمی از رفع موانع در پرونده ثبت جهانی دره خرم آباد، در حوزه مدیریتی شورای اسلامی و شهرداری خرم آباد بوده است که مدیران شهری با همکاری و همراهی خوبی برای این مهم در تلاش هستند.

حسن پور به بافت های تاریخی شهرها اشاره کرد و اظهار کرد: از بافت های تاریخی باید به عنوان بافت طلایی یاد شود و استفاده از لفظ بافت فرسوده ناکارآمد در این خصوص اشتباه است، تا بتوانیم با برنامه ریزی و همکاری بین بخشی برای بهسازی و بازسازی آنها و جذب گردشگر در این مناطق اقدام کنیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: در حال حاضر در شهر خرم آباد ۸۰ هکتار و در شهر بروجرد ۲۸۰ هکتار بافت تاریخی وجود دارد که می تواند به عنوان سرمایه ای عظیم و بافتی طلایی از آن بهره‌برداری های فراوانی کرد.

هشتمین اجلاس کمیسیون های شهرسازی و معماری کلان شهرها و مراکز استان های کشور با حضور وزیر کشور در شهر شیراز برگزار شد.

انتهای پیام/