رقابت پهلوانک‌ها به‌یاد شهدای مقاومت؛

۲۰۰ کشتی‌گیر لرستانی فردا رقابت می کنند

مدیر سازمان فرهنگی هنری شهرداری خرم‌آباد گفت: در هفته‌ تربیت‌بدنی و با یاد و نام شهدای مقاومت نزدیک ۲۰۰ کشتی‌گیر خردسال لرستانی فردا در خرم‌آباد و در اوزان مختلف باهم رقابت می‌کنند.

به گزارش همای سعادت،اسفندیار علیزاده اظهار داشت:در هفته‌ تربیت‌بدنی، به مناسبت بزرگداشت یاد و نام شهدای مقاومت، ۲۰۰ کشتی‌گیر خردسال در ۱۳ وزن و در دو رشته آزاد و فرنگی فردا در خرم‌آباد با یکدیگر رقابت می‌کنند.

وی در مورد اهداف این رقابت‌ درون‌شهری کشتی‌گیران خردسال،افزود: گرامیداشت شهدای مقاومت و ترویج روحیه حماسی و جهادی در بین آحاد مردم شهر و نونهالان و نیز انجام یک حرکت پرمخاطب ورزشی در هفته‌ تربیت‌بدنی از اهداف اصلی این جام درون‌شهری است.

مدیر سازمان فرهنگی هنری شهرداری خرم‌آباد با اشاره به کشف و پرورش استعدادها در چنین رقابت‌هایی تصریح کرد: با همکاری که با سازمان ورزش و جوانان و هیأت کشتی لرستان صورت گرفته، قرار شده از دل همین مسابقات، استعدادهای کشتی شناسایی شوند و پشتوانه‌سازی هم صورت گیرد.

علیزاده در مورد نحوه شناسایی و فرخوان این کشتی‌گیران نونهال،گفت: کشتی‌گیران خردسال توسط هیات کشتی استان لرستان به مسابقه بزرگداشت یاد و نام شهدای مقاومت دعوت شده‌اند و به سه نفر اول تا سوم هر وزن هم جوایزی اهداء می‌شود.

وی در مورد اوزان برگزاری مسابقه کشتی جام شهدای مقاومت گفت: آزادکاران و فرنگی‌کاران حاضر در این تورنمنت در وزن‌های ۲۴، ۲۶، ۲۸، ۳۰، ۳۲، ۳۵، ۳۸، ۴۱، ۴۴، ۴۸، ۵۲، ۵۷ و ۶۲ کیلوگرم با یکدیگر رقابت می‌کنند.

مدیر سازمان فرهنگی هنری شهرداری خرم‌آباد یادآور شد: با تمهدیداتی که پیش‌بینی شده و همکاری شهرداری و شورای شهر خرم‌آباد و همچنین اداره‌کل ورزش و جوانان قرار شده، فینال مسابقات در فضای روباز پارک معلم برگزار شود تا مردم و اهالی منطقه، از تماشای مسابقه پهلوانک‌ها بهره‌مند شوند و لحظات مفرحی هم خلق شود.

انتهای پیام/