همین ابتدای کار مشخص کنیم که یکی از وظایف روابط عمومی مدیریت بحرانهای رسانهای ایجاد شده برای سازمان، ارگان، افراد و برند است و قرار نیست هرکسی برای خود بسم الله گفته و راه بیفتد و در نقش روابط عمومی به دنبال حل بحران باشد، بلکه صرفا این دلسوزان کارخراب کن میتوانند در نقش همفکر در کنار روابط عمومی عمل کنند.
صنعت گردشگری به عنوان عامل محرک در توسعه «اقتصادی-اجتماعی» هر کشوری شناخته شده است. این صنعت یکی از آسیبپذیرترین بخشهای اقتصادی در همهگیری کووید ۱۹ بوده است. رونق مجدد صنعت گردشگری مستلزم مشارکت داوطلبانه افراد برای واکسیناسیون، به منظور کاهش خطرات و آسیبها، برای میزبانان و بازدیدکنندگان است. در واقع، نگرانی اصلی در گردشگری، شیوع بیماریهای واگیردار در بین مسافران و میزبانان است.
« سند آمایش سرزمین » کلمه یی آشنا و چندین ساله؛ گره خورده با مدیریت کلان لرستان ،کلمه ای که اهالی رسانه به خوبی با آن آشنا هستند و از بدو نگارش تا صفحه بندی آن آذین بخش جلسات متعدد در استان بوده است.
توسعه با هر دیدگاه و نگرشی به مفهوم تلاش برای خروج از وضعیت موجود و دستیابی به وضعیت مطلوب است.
حقیقت تلخ آن است که استان لرستان با وجود تمامی پتانسیلهای بالقوه و بالفعل خود در طول ۵۰ ساله اخیر آنچنان که باید و شاید مورد توجه سیستم حکمرانی کشور قرار نگرفته است. دلایل این امر هر چه که بوده و هست به کنار میخواهم دلسوزانه نسبت به زادگاهم به چند نکته راهبردی اشاره کنم :
کسانی که اندکی با سنجه های توسعه استاندارد شهری آشنا هستند نیک می دانند که استان لرستان در طول سال های اخیر به سبب مدیریت نامناسب و غیر کارشناسی( چه دولت های اصول گرا و اصلاح طلب) و نبود سیاست های لازم در جذب منابع دولتی کلان و ایجاد درآمدهای پایدار ملی و استانی، به یکی از استان های کمتر برخوردار تبدیل شده است.
طبیعی است که هرچه انتخاب استانداران دیرتر انجام شود، به همین نسبت انتخاب مدیران کل، فرمانداران و روسای اداری شهرستانهان نیز با تاخیر صورت خواهد پذیرفت و مردم هم دیرتر از تحول مورد سخن دولت برخوردار خواهند شد.
کنشگران سیاسی،فعالان اجتماعی، اصحاب رسانه،احزاب و تشکل های سیاسی استان و مرکز نشینان اندکی پس از اعلام نتایج پیروزی قاطعانه آیت الله رئیسی فعالیت گسترده ایی برای انتخاب استاندار لرستان آغاز کرده اند و این پیکار سخت اجتماعی با گذشت سه ماه رو به اتمام است.