شورای حقوق و دستمزد فرش دستباف لرستان تشکیل شد

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی لرستان، از تشکیل شورای دستمزد فرش دستباف، به همت خوشه فرش این استان خبر داد.

به گزارش همای سعادت آنلاین ، بختیار رازانی در این رابطه ،گفت: به منظور بهبود شرایط قیمت‌گذاری فرش دستباف استان، شورای دستمزد این صنعت غنی، اعضای خود را شناخت.

وی، افزود: این شورا که به همت خوشه فرش دستباف استان تشکیل شد، وظیفه برقراری ارتباط سازنده میان بافندگان و کارفرمایان را بر عهده خواهد داشت، که می تواند نقش موثری در این بین ایفا نمایند.

رازانی ، ادامه داد: متاسفانه از گذشته تاکنون، بافندگان فرش دستباف لرستان در برآورد دستمزدها با چالش‌های عدیده‌ای روبرو بوده‌اند که این مهم به روند تولیدات آسیب‌های فراوانی وارد کرده است، لذا این شورا می‌تواند راهنمایی خوب و امین برای بافندگانی باشد که برای تعیین دستمزد خود دارای دانش کافی نیستند و یا به دلیل عدم اطلاع از شرایط بازار، بعضاً توقعاتی فراتر یا کم‌تر از حد معمول داشته و دارند.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی لرستان، گفت: بررسی دقیق و جامع نهاده‌های تولید فرش از منظر ارزش و زمان، تعیین دستمزد بافندگان فرش دستباف، تعیین قیمت فرش دستباف، راهنمایی در خصوص معایب و محاسن فرش تولیدی، راهنمایی جهت ارتقای ارزش افزوده فرش و اظهار نظر و حل اختلاف مابین بافنده و تولید کننده «کارفرما» از جمله وظایف شورای حقوق و دستمزد فرش دستباف لرستان است، که امیدواریم عادلانه‌ترین روش برای پرداخت دستمزد به بافندگان باشد.

گفتنی است، جلسه تشکیل شورای حقوق و دستمزد فرش دستباف لرستان، صبح امروز با حضور رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، مدیر توسعه صنعتی شرکت شهرکهای صنعتی لرستان، روسای اتحادیه‌ها، خبرگان فرش دستباف و نمایندگان نهادهای پشتیبان حوزه فرش، برگزار گردید و طی آن، رفع مشکل بیمه بافندگان، شرایط اعطای تسهیلات ویژه کرونا و فروش تضمینی فرش دستباف مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و اعضای تعاونی‌های روستایی «با تایید شورای روستا» نیز بررسی شد.

لازم به ذکر است ،شورای حقوق و دستمزد فرش دستباف لرستان متشکل از ۴ عضو اصلی، ۲ عضو علی البدل و یک کارشناس رسمی دادگستری است که علی سبزواری، موسی بهاروند، آذربخت سبزواری، فرنوش نصرالهی و عارف حسنوند اعضای آن را تشکیل می‌دهند.به گفته عامل توسعه خوشه فرش دستباف لرستان، اعضای این شورا پس از انتخاب، به کمیته فرش استانی و اتحادیه های صنفی و نهادها معرفی شدند.
انتهای پیام /