نقش قلم در جامعه

نیک میدانیم قلم‌ شیی ارزشمند است که چرخش آن در دستان قلم بدستان متفاوت است و این‌ تفاوت منوط به اندیشه ی انسانهاست. لذا باید دید که قلم در دست چه تفکریست و چگونه و با چه هدفی آنرا به چرخش در میاورد.

قلم از جمله مقدساتی است که خداوند تبارک وتعالی سوره ویژه ای برای معرفی آن به بشر (پیامبر عظیم والشانش) نازل نموده است.
پس ارزش قلم چند بعدیست و نباید آنرا تضعیف نمود و رنگ و روی زیبایش را با عدم نگارش حق و با عدم بیان عدالت و مطالبه گری های بحق مردم آنرا کمرنگ‌نمود.

قلم و روز قلم دو مقوله ی پرمحتوا هستند که خود آن و قلم بدستان از به نگارش و به نمایش در آوردن قدرت بی نظیر آن در مسایل چهارگانه جوامع مختلف بشری قاصرند.بی تردید قلم و قلم بدستان دنیا و مافیها را به اشکال گونا گون و با سیماهای مختلف به مردم جوامع بشری معرفی میکنند.

خوشا به حال قلم بدستان واقع نگر و واقع نویسی که تحت هرشرایطی اتفاقات و تحولات جامعه را به عرصه نگارش ونمایش و ترسیم در میاورند
چراکه: زیبایی رقص قلم و چرخش آن برگرفته از تراوشات ناب فکری قلم بدستان شجاع است لذا به تبع این جریان مهم نمیتوان هر قلم‌بدستی را نویسنده ای خوب تلقی نمود و تشخیص و تفکیک این دو نیازمند تعقل و تفکر و واقع نگریست.

قلم شیی است که در دستان طلایی حق محوران و واقع نگاران و قلم بدست هویت و ارزش واقعی خویش را میابد.قلم و قلم بدست دو جریان ساختاری نرم افزاری و سخت افزاری دارند که اگر عمیق و دقیق به آن توجه کنیم شاید تمام تحولات تلخ و شیرین جوامع مختلف در رقص قلم و نوع تراوشات اندیشه قلم‌ بدستان نهفته است.

اگر قلم‌ در دستان نخبگان و افراد آگاه به مسایل روز و آگاه به مسایل تاریخ گذشته باشد مطعنا بشر میتواند از این داشته ارزشمند بهره مند شود و اگر قلم وجوهرش در دست پخمگان و مادی محور و سود جویان فرصت طلب و متظاهرین به دین و دنیا پرستان باشد باید تصور نمود جایگاه قلم و دیگر قلم بدستان از افلاک به خاک سقوط کرده است.

درپایان‌ به عنوان شاگرد قلم بدستان حق جو و عدالت محور عرصه فرهنگ‌ و هنر و اندیشه برخود واجب میدانم روز قلم را به جامعه فرهنگی و قلم بدستان واقعی جامعه بشری تبریک عرض نمایم.

اسماعیل نایب زاده طولابی
انتهای پیام/