یک هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان صرف عمران شهرستان خرم‌آباد شد

فرماندار شهرستان خرم‌آباد گفت: یکهزار و ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی از سال ۹۶ تاکنون صرف امور عمرانی شهرها و روستاهای این شهرستان شده است.

به گزارش همای سعادت به نقل از ایرنا ، جعفر طولابی روز سه شنبه در آیین بهره برداری از طرح های عمران شهری خرم آباد،اظهار داشت :در این مدت ۶ میلیارد تومان طرح از محل اعتبارات ارزش افزوده در قالب ۱۴۷ پروژه برای مناطق عشایری و روستاهای فاقد دهیاری انجام شده است.

وی افزود: همچنین ۲۸۵ طرح با ظرفیت یکهزار و ۶۷۰ فرصت شغلی، ۴۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال فراگیر، و ۲۴۸ طرح با هدفگذاری یکهزار و ۲۴۹ شغل، ۵۷ میلیارد تومان وام اشتغال روستایی و عشایر دریافت کرده‌اند.

فرماندار خرم آباد با اشاره به اینکه در این مدت یکهزار و ۶۶۰ طرح مشاغل خانگی ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده اند ادامه داد: ۱۸ میلیارد تومان به منظور حمایت از واحدهای اقتصادی آسیب دیده از کرونا به پنج هزار و ۹۲۳ نفر پرداخت و موجب تثبیت هشت هزار و ۱۵۷ فرصت شغلی شد.

طولابی اضافه کرد: سه هزار پرونده بخش کشاورزی شهرستان نیز ۶۵۰ میلیارد تومان بابت حوادث غیرمترقبه و سیل ۹۸ دریافت کرده اند و از طرفی ۱۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض و ۱۰ میلیارد تومان وام ارزان قیمت به سه هزار و ۶۰۰ کشاورز خسارت دیده پرداخت شده است.

وی گفت: همچنین یکهزار و ۴۸۸واحد احداثی و ۲ هزار و ۴۸۴ واحد تعمیری آسیب دیده از سیل در سطح شهرستان خرم آباد تاکنون به ترتیب ۱۵۰ و ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض دریافت کرده اند.

فرماندار خرم آباد تصریح کرد: در حال حاضر ۲۳ طرح اقتصادی شاخص و کلیدی با میانگین پیشرفت ۵۱ درصد در حال اجرا می باشد و تاکنون ۸۵۹ میلیارد تومان برای این تعداد هزینه شده است.

گقتنی است ،همزمان با هفته دولت بهره برداری و عملیات اجرایی ۳۱۴ میلیارد تومان طرح عمرانی، اقتصادی و خدماتی در شهرستان آغاز شده است.یکهزار میلیارد تومان طرح‌ عمرانی و اقتصادی همزمان با هفته دولت در لرستان به بهره‌برداری می‌رسد که ازاین تعداد حدود ۷۵۰ میلیارد تومان عمرانی و ۲۵۰ میلیارد تومان اقتصادی و سرمایه‌گذاری است.

انتهای پیام/