به مناسبت قوه قضائیه؛

آزادی ۴۰ زندانی جرایم غیر عمد در لرستان

رئیس کل دادگستری لرستان گفت:۴۰ زندانی جرایم غیر عمد در این استان به مناسبت هفته قوه قضاییه آزاد شدند و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

به گزارش همای سعادت،حجت الاسلام شهواری به همراه ۱۰۵ نفر از قضات و شورای معاونان دادگستری استان از زندان مرکزی خرم‌آباد بازدید و در دیدار چهره به چهره با مددجویان مسائل و مشکلات قضایی آنان بررسی شد.

وی،ضمن ترغیب و تشویق زندانیان به توجه ویژه در ایجاد اشتغال و حرفه آموزی و اشتغال گفت:اشتغال و حرفه آموزی در زندان از اولویت‌های دستگاه قضا است.

رئیس شورای قضایی استان با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ با تلاش‌های ستاد دیه استان، ۴۰۶ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد آزاد شدند، افزود:ظرفیت اشتغال زندانیان، استفاده از پابند الکترونیک و سایر ارفاقات قانونی از مواردی است که همکاران و قضات دادگستری باید به آن توجه داشته باشند.

مدیرکل زندان‌های لرستان نیز با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی و اشتغال زندانیان گفت:سال گذشته ۲۴۰ میلیارد ریال دستمزد به زندانیان برای فعالیت اشتغال آنان پرداخت شده است.

کشوری افزود:بزرگترین کارگاه تولید فرش زندانیان کشور در اردوگاه حرفه آموزی و کار درمانی خرم‌آباد افتتاح شده که زندانیان در آن علاوه بر کسب درآمد،مهارتی را می‌آموزند که پس از آزادی از آن بهره مند خواهند شد.

حجت الاسلام شهواری در بازدید از بازداشتگاه زندان مرکزی خرم‌آباد با هدف تکریم خانواده زندانیان و برای رفاه حال مددجویان و خانواده‌های آنان، سالن ملاقات حضوری این بازداشتگاه را افتتاح کرد.

افتتاح مرکز فرماندهی و کنترل زندان مرکزی خرم‌آباد از دیگر برنامه‌های رئیس شورای قضایی استان در زندان مرکزی خرم‌آباد بود.

رئیس کل دادگستری استان همچنین با حضور در کارگاه‌های اشتغال زندان مرکزی خرم‌آباد، از بخش‌های مختلف اشتغال زندانیان بازدید کرد.

در ادامه این مراسم، ۴٠نفر از زندانیان جرائم غیر عمد و بدهکار مالی از زندان آزاد شدند و به آغوش خانواده بازگشتند.

انتهای پیام/