آغاز سرشماری جامعه آماری صنعت چاپ در لرستان

رئیس گروه امور فرهنگی،مطبوعات و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از آغاز سرشماری جامعه آماری صنعت چاپ در استان خبر داد.

به گزارش همای سعادت،فرشته بیرانوند در این خصوص اظهار کرد: چاپ بخش مهمی از چرخه اقتصادی کشور محسوب می‌شود که دسترسی به آمار و اطلاعات دقیق و به‌روز و سپس بررسی و پایش شاخص‌ها برای برنامه‌ریزی دقیق در این صنعت ضروری است.

وی ادامه داد:در همین راستا طرح ملی سرشماری جامعه آماری صنعت چاپ در لرستان با تشکیل ۴ گروه برای آماربرداری توان چاپخانه های استان اجرایی می ‎شود.

بیرانوند بیان کرد:در این بازدیدها ماشین آلات، امکانات و ظرفیت ‎های چاپخانه ‎ها مورد بازدید قرار گرفته و فرم‎های تیپ ارسالی دفتر چاپ و نشر وزارت متبوع تکمیل و ارسال خواهند شد.

به گفته رئیس گروه امور فرهنگی، مطبوعات و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در صورت تکمیل و ارائه دقیق این گزارش و به روز بودن وسایل، تسهیلات بیشتری به چاپخانه‎ها تعلق خواهد گرفت.

بیرانوند خاطرنشان کرد: ارائه این گزارش در تجهیز ماشین آلات و بالابردن سطح کیفی و کمی چاپخانه‎ها و ارتقای توان چاپخانه ‎های قدیمی که همچنان تغییراتی در سطح کیفی آن‌ها به وجود نیامده است موثر خواهد بود.

انتهای پیام/