اجرای طرح «دارو یار» در لرستان

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت:طرح دارو یار در استان از ۲۳ تیرماه آغاز شده است و تمام داروخانه ها ملزم به اجرای آن هستند.

به گزارش همای سعادت آنلاین، دکتر محسن اسدبیگی در موردمزیت های اجرای طرح «دارو یار» بیان کرد: در قالب این طرح توزیع یارانه دارو متناسب با نیاز بیماران، بهره مندی همه دهک های درآمدی از یارانه دارو، عدم تغییر پرداخت از جیب بیماران و در مواردی کاهش آن، اجرای بیمه همگانی سلامت برای افراد فاقد بیمه،برقراری پوشش بیمه ای برای داروهایی که پیش از این تحت شمول نبوده اند، منطقی شدن تجویز و مصرف دارو و کاهش تقاضای القایی، کنترل قاچاق معکوس، رشد صادرات رسمی، حمایت ویژه از داروهای مصرفی بیماری های مزمن، خاص و صعب العلاج اجرا می شود.

وی در مورد وضعیت پرداخت از جیب مردم پس از اجرای این طرح،افزود: پرداخت توسط مردم برای داروهایی که در حال حاضر تحت پوشش بیمه هستند بدون تغییر بوده و در برخی اقلام کاهشی خواهد بود.

اسدبیگی ادامه داد: برای ۳۶۶ قلم داروهایی که در حال حاضر تحت پوشش بیمه نیستند، پوشش بیمه ای به گونه ای تعیین شد که مبلغ پرداختی بیماران برای تهیه آنها پس از اجرای طرح نسبت به قبل ثابت باشد و در صورت لزوم بیمه ها آمادگی دارند اقلام بیشتری را به این فهرست اضافه کنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در مورد داروهایی که تهیه آن نیاز به نسخه پزشک ندارد(OTC)،اظهار داشت:این داروها افزایش قیمتی نخواهند داشت. با توجه به اینکه تعداد زیادی از هموطنان به صورت روزانه از این داروها استفاده می کنند ؛ حسب دستور رییس جمهور، تعداد ۱۲۰ قلم از این داروها که تواتر مصرف بیش تری دارند، تحت پوشش بیمه قرار گرفته است. بنابراین پرداخت از جیب مردم برای این داروها اگر در مسیر بیمه ای تهیه شوند، کاهش می یابد.

وی گفت: داروهای گیاهی و مکمل های غذایی افزایش قیمتی نخواهند داشت و با توجه به سیاست های دولت در حمایت از بیماران، قیمت این محصولات مجددا مورد بررسی قرار گرفته است و تا حد امکان تعدیل خواهد شد.

انتهای پیام/