معاون سازمان راهداری مطرح کرد؛

احداث ۵ کیلومتر دیوار بتنی در حاشیه محور خرم آباد _پلدختر

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت:عملیات احداث پنج کیلومتر دیوار بتنی جهت ایمن سازی حاشیه این محور با اعتبارات این سازمان طی سال جاری آغاز می شود.

به گزارش همای سعادت، با پیگیری و درخواست مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان،رضا اکبری، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به استان سفر کرد و از بیش از ۱۰ نقطه محور خرم آباد_ پلدختر که در اثر ریزش کوه و آبشستگی در بارش های روز های گذشته آسیب دیده بودند، بازدید کرد.

رضا اکبری در حاشیه بازدید از محور پلدختر به خرم‌آباد، اظهار داشت: بارندگی‌های اخیر آسیب‌های آب‌شستگی، ریزش سنگ و ورود گل‌ولای را به این محور وارد کرده‌ است.

وی اضافه کرد: ماشین‌آلات راهداری در محور پلدختر به خرم‌آباد مستقر است و راهداران در حال تلاش برای بازگشایی و برقراری تردد عادی در این محور هستند.

معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور بیان کرد: عملیات خاک‌ریزی تا چند روز دیگر در محور خرم‌آباد به پلدختر ادامه دارد تا راهداران بتوانند عرض کافی را برای این نقطه ایجاد کنند.

وی بیان کرد: تردد در محور پلدختر به خرم‌آباد ظرف یک تا دو روز آینده برقرار می‌شود و دیوارسازی، آسفالت قسمت‌های تخریب‌‌شده و ایجاد حفاظ هم در یک تا دو ماه آینده به‌مرور تکمیل می‌شود.

اکبری گفت: جاده پلدختر به خرم‌آباد در سیل ۹۸ خسارت قابل‌توجهی دیده‌ است که از همان سال سازمان راهداری کشور تعداد زیادی پروژه را در این محور برنامه‌ریزی کرد.

معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور اعلام کرد: بیش از ۱۰دستگاه پل در محور پلدختر به خرم‌آباد در سیل سال ۹۸ دچار شکستگی و تخریب شد که این پل‌ها احداث شد و به بهره‌برداری رسید.

وی خاطرنشان کرد: قسمت‌هایی از محور پلدختر به خرم‌آباد به‌طور کامل تخریب شد و آسفالت و روشنایی این محور هم از بین رفته بود که بازسازی این نقاط انجام شده‌ است.

اکبری بیان کرد: حدود ۱۵ کیلومتر دیوار بتنی در حاشیه رودخانه و در مجاورت جاده پلدختر به خرم‌آباد نیاز است که ما بتوانیم ایمنی این محور را به سطح قابل‌قبول و بهتری برسانیم.

معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور اضافه کرد: ما سال‌ها است نتوانستیم اعتبار لازم برای احداث ۱۵ کیلومتر در محور پلدختر به خرم‌آباد را نه از منابع ملی و نه استانی تأمین کنیم و اعتبارات بحران هم اختصاص پیدا نکرده‌ است.

وی بیان کرد: امیدواریم با بازدید رئیس ستاد بحران کشور و مسئولان استانی و ملی از محور پلدختر به خرم‌آباد رقمی حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان به این محور اختصاص یابد تا دیوارسازی حاشیه جاده پلدختر به خرم‌آباد تکمیل شود.

انتهای پیام/