اختصاص سالانه ۷۰۰ میلیارد تومان جهت تکمیل راهآهن خرمآباد – دورود
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: سالانه ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه راه آهن خرم آباد – دورود در نظر گرفته شده است.
به گزارش همای سعادت آنلاین، خیراله خادمی ظهر امروز ،در مراسم آغاز به کار مجدد عملیات احداث راهآهن خرمآباد – دورود به عنوان یکی از مصوبات سفر رییس جمهور به استان، اظهار داشت: یکی از مسیرهای اصلی ترانزیت ریلی و جاده ای کشور از تهران به خوزستان این پروژه می باشد.
وی افزود: مسیر ریلی لرستان با صرفه ترین، ارزان ترین و بهترین مسیر حمل و نقلی و اتصال آب های جنوب به مرکز کشور است و در برنامه کاری وزارت راه و شهرسازی قرار دارد که سال های گذشته به دلایل اعتباری و مسایل دیگری متوقف بود اما با حضور آیت الله رییسی در استان و تاکید وی در جلسه هیات دولت، موظف شدیم این طرح را دوباره آغاز کنیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی، مسایل مالی و قراردادی را ۲ مشکل اصلی این طرح در سال های گذشته برشمرد و گفت: مشکل قراردادی با پیگیری استاندار لرستان، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، قرارگاه سازنگی خاتم الانبیا (ص) و سازمان برنامه و بودجه حل شد.
خادمی افزود: در بحث مالی نیز طرح در قالب سایر منابعی قرار گرفت که در اختیار وزیر راه و شهرسازی بود، و با تاکید وی پیرو دستورات رییس جمهور، منبع خوبی در کنار بودجه خود ثابت، از محل تهاتر برای ان در نظر گرفته و به قرارگاه خاتم ابلاغ شد.
وی ادامه داد: مرحله اول تا سقف ۵۰۰ میلیارد تومان مصوب شد و اعتبار سالانه طرح نیز ۲۰۰ میلیارد تومان است که با تخصیص آن، امسال ۷۰۰ میلیارد تومان برای طرح تامین می شود و برای سایر بخش ها نیز تامین مالی به دستور وزیر راه و شهرسازی از کانال های مختلف پیش بینی شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی، تصریح کرد: حداکثر زمان سازمان برنامه و بودجه برای تکمیل راه اهن دورود – خرم آباد ۴۰ ماه است اما باید پس از آن به ریل جنوب اتصال یابد بنابراین برنامه بعدی، انجام کارهای مطالعاتی، برآوردی و قراردادی راه آهن خرم آباد – پلدختر – اندیمشک است تا ترافیک گلوگاه ریلی جنوب کشور را با احداث مسیر جدید رفع کنیم و ظرفیت بالای بنادر خوزستان به مرکز و غرب کشور منتقل شود./ایرنا
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰