اردوی «راهیان پیشرفت» دانشجویان دانشگاه لرستان برگزار شد

اردوی «راهیان پیشرفت» انجمن علمی دانشجویی
دانشگاه لرستان برگزار شد.

به گزارش همای سعادت آنلاین،با هماهنگی انجام شده بیش از ۵۰ دانشجو به اردوی راهیان پیشرفت با محوریت بازدید دانشجویان از مجتمع کشت و صنعت و گردشگری فجر صفا لرستان اعزام شدند.

کشت و صنعت در مساحتی بالغ بر یک‌هزار و ۸۶۰ هکتار با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی خارجی و داخلی ایجاد شده که عمده فعالیت‌های این مجموعه شامل گیاهان دارویی به مساحت سه هکتار است که به منظور حفاظت و پرورش تنوع ژنتیکی گیاهان و ایجاد بانک ژن، انواع گیاهان دارویی محض، صنعتی، سنتی و درختچه‌های دارویی کشت می‌شود.

همچنین در بخش کشاورزی،دارای انواع نهال میوه، زینتی، محصولات گلخانه (که به شکل کاملاً مکانیزه انواع مختلف گوجه فرنگی و فلفل تولید و صادر می‌شود) باغ‌های انار، انگور و انجیر است و در بخش فرآوری این بخش انواع اسانس، سرکه، رب، کشمش تولید و عرضه می‌شود.

در بخش دامپروری نیز ضمن پرورش و اصلاح‌نژاد انواع دام نظیر بز کوهی، بز، گوسفند، بوقلمون، اسب و… فرآورده‌های دامی متنوع تولید می‌شود و در حوزه گردشگری نیز یکی از بخش‌های قابل توجه این مجموعه عظیم گردشگری است که دارای هتل‌ها،رستوران،آلاچیق‌ها است که هر روز بر وسعت آن افزوده می‌شود.

تلاش های بی وقفه عزیزان در این حوزه ها محیطی جذاب با قابلیت های فراوان اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و خصوصاً اشتغال زایی را فراهم آورده است.امید است این مجوعه با پتانسیل بالا الگوی خوبی برای دیگر فعالیت ها در سطح استان باشد و لزوم حمایت از سوی استاندار و ارتباط نزدیک دانشگاه را با مجموعه عظیم در حوزه های مختلف مطرح شده و جلب و جذب توریسم فراهم آورد.

محمد حکاک،عضو هیئت علمی گروه آموزشی دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه لرستان، در این اردو و بازدید و اردوی راهیان پیشرفت دانشجویی، به عنوان سرپرست گروه، حضور داشت و دانشجویان را همراهی کرد.

انتهای پیام/