اشتغالزایی ۵۹ درصدی ویژه مددجویان کمیته امداد لرستان

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان از جذب هزار میلیارد تومان اعتبار از محل منابع بانکی و صندوق امداد ولایت در سال جاری خبر داد و گفت: تسهیلات بانکی نیز در اسرع وقت پرداخت و اشتغالزایی ۵۹ درصدی مددجویان را در پی خواهد داشت.

جلال شیخ پور مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان در گفت و گو با همای سعادت آنلاین، با بیان اینکه در سال جاری، هزار میلیارد تومان اعتبار جذب کرده ایم ،گفت: ۹۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار از منابع بانکی و ۱۰۰ میلیارد تومان هم از منابع صندوق امداد ولایت (با اولویت مددجویان و فرزند مددجو و همسفره مددجو و بخشی هم به دهک های ۱ تا ۵ جامعه) در قالب تسهیلات پرداخت می شود‌.

وی افزود: تسهیلات عنوان شده به افرادی که مجوز و مهارت انجام یک کار را داشته باشند پرداخت خواهد شد، چراکه از الزامات این وام تبدیل شدن آن به یک شغل است و در همین خصوص افرادی که دارای مهارت هستند این امکان را دارند تا با مراجعه به کمیته امداد درخواست خود را ارائه دهند.

شیخ پور گفت: مددکاران کمیته امداد نیز براساس علاقه و استعداد به افرادی که فاقد مهارت هستند، به صورت رایگان آموزش می دهند‌.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به آمار بالای بیکاری در این استان اظهار داشت: برای کاهش این آمار و بهبود حداکثری شرایط تمام افراد، باید احساس مسئولیت کنیم و لازم است هر شخصی در هر مقام و جایگاهی همراهی لازم را داشته باشد.

وی گفت: استاندار و نماینده ولی فقیه در استان، در خصوص اشتغال افراد بیکار تاکید همیشگی دارند و دائما پیگیر هستند.

شیخ پور تصریح کرد: با برخی دستگاه های اجرایی همچون سازمان صمت تفاهم‌نامه ای منعقد که برمبنای آن مددجویان معرفی شده برای گرفتن مجوز مشکلی نداشته باشند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه شاه کلید اشتغال مددجویان بانک ها هستند، افزود: طی جلسه ای که با مدیران عامل بانک های مختلف استان صورت گرفته، قرار شد تا در اسرع وقت تسهیلات پرداخت شود و اشتغالزایی ۵۹ درصدی در استان ایجاد شود.

شیخ پور تاکید کرد: مدجویان و فرزندان آنها فرصت دریافت تسهیلات ارزان‌قیمت را از دست ندهند، ضمن اینکه ما نیز آمادگی ارائه خدمت با اولویت به آنها را داریم.

وی خاطرنشان کرد:تسهیلات عنوان شده، به افراد غیر مددجو که جز ۵ دهک اول جامعه،زنان سرپرست خانوار و افراد بدون حقوق با مدرک مهارت ارائه خواهد شد.

خبر؛فاطمه سعادت راد