اصناف متخلف لرستان امسال بیش از ۷۸ میلیارد تومان جریمه شدند

معاون نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: واحدهای صنفی متخلف استان امسال ۷۸ میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان جریمه و به تعزیرات حکومتی معرفی شده اند.

به گزارش همای سعادت آنلاین به نقل از ایرنا ،”یوسف مرادی” روز یکشنبه اظهار داشت: از این میزان، ۲۹ میلیارد و ۵۰۴ میلون تومان مربوط به بازرسی های سازمان صمت و ۴۸ میلیارد و ۷۲۶ میلیون تومان در راستای انجام گشت های مشترک بوده است.

وی افزود: ۲۸ هزار و ۱۰۰ مورد بازرسی با سه هزار و ۳۰۳ فقره پرونده تشکیل شده سال گذشته در استان صورت گرفت که منجر به جریمه بیش از ۴۰ میلیارد و ۷۳۲ میلیون تومانی اصناف متخلف شد.

مرادی، تعداد بازرسی های سال جاری از اصناف لرستان را ۳۱هزار و ۹۵۰ فقره برشمرد و ادامه داد: این اقدام منجر به تشکیل سه هزار و ۷۵۵ پرونده تخلفاتی به مبلغ ۴۸ میلیارد و ۷۲۶ میلیون تومان شده که میزان بازرسی، پرونده متشکله و جریمه ریالی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۱۴، ۱۳ و ۲۰ درصد افزایش یافته است.

معاون نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: عدم درج قیمت و رعایت دستورالعمل های بهداشتی، عدم صدور فاکتور، گرانفروشی، رعایت نکردن ساعات کار ( ویژه نانوایی ها) تقلب، کم فروشی، ارائه نکردن مدارک خرید و نبود مجوز کسب به ترتیب بیشترین تخلفات واحدهای صنفی استان در نیمه نخست امسال بوده اند.

مرادی در خصوص انجام گشت های مشترک تنظیم بازار با همکاری سایر نهادها و ادارات نیز افزود: نیمه نخست سال گذشته ۲ هزار و ۷۷۹ مورد گشت مشترک انجام و منجر به تشکیل یکهزار و ۴۴۲ پرونده به ارزش ۱۷ میلیارد و ۵۶۲ میلیون تومان شد.

وی تصریح کرد: گشت های بازرسی امسال به ۲ هزار و ۶۹۰ فقره و تشکیل یکهزار و ۳۹۵ پرونده کاهش یافته است اما میزان تخلفات کشفی و جریمه ها بیشتر شده به نحوی که جریمه ها با افزایش ۶۸ درصدی به بیش از ۲۹ میلیارد و ۵۰۴ میلیون تومان رسیده است.

وی همچنین کمبود نیروهای بازرسی بازار و سختی کار آنان را از مشکلات پیش رو برشمرد و گفت: در شرایط عادی، ۲۰ تیم ۲ نفره بر بازار استان نظارت می کنند که این تعداد در زمان اجرای طرح های نظارتی با حضور همکاران سایر بخش های صمت به ۱۲۰ مورد افزایش می یابد.

مرادی تاکید کرد: از مردم انتظار می رود هرگونه شکایت از واحدهای صنفی را از طریق سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند تا علاوه بر کمک به نیروهای بازرسی، نتیجه این شکایت را از طریق سامانه مذکور دریافت کنند.

انتهای پیام/