رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز لرستان خبر داد؛

اعلام آمادگی خیرین برای هوشمندسازی و تکمیل مدارس نیمه تمام لرستان

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز لرستان از اعلام آمادگی خیرین برای هوشمندسازی و تکمیل مدارس نیمه تمام استان خبر داد.

به گزارش همای سعادت،علی محمد رضوی در جلسه مجمع خیرین مدرسه ساز استان، با بیان اینکه آمادگی برای تکمیل مدارس نیمه تمام استان توسط خیرین وجود دارد،اظهار داشت:بانک اطلاعات مدارس تخریبی لرستان تهیه شود تا در نشست‌ها و جلسات خیرین با ارائه مستندات اعتبارات لازم را برای این مدارس تامین کنیم.

وی افزود: مدارسی که نیازمند هوشمندسازی باشند اگر مدیر مدرسه بخشی از اعتبار آن را تامین کند خیر “کاظم قلم چی” این آمادگی را دارد تا مابقی آن را پرداخت کند.

رضوی با بیان اینکه منابع دولتی برای احداث مدارس جدید محدود است، افزود:خیرین و دلسوزان تعلیم و تربیت استان باید پای کار بیایند تا با احداث مدارس نوساز زمینه رای برای آموزش با کیفیت دانش آموزان استان فراهم کنیم .

رضا عزتی، مدیران کل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به اینکه در برخی استان های برخوردارکیفیت بخشی و تنوع آموزش در دستور کار قرار دارد اظهار داشت:در استان‌های کمتر برخوردار مثل لرستان مدیران به دنبال تامین زیرساخت‌های آموزشی هستند که ضرورت دارد خیرین کشور توجه بیشتری به مناطق محروم و کمتر برخوردار داشته باشند.

وی لزوم توجه خیرین به هنرستان ها را یادآور شد و تصریح کرد: با توجه به چشم انداز توسعه توازن رشته ای، هنرستان های لرستان نیاز ویژه به تجهیزات و امکانات آموزشی دارند.

یونس بهاروند ایران نیا،مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هم در این جلسه با بیان اینکه هزار و ۱۱۵۹ مدرسه در لرستان تخریبی،سنگی،فرسوده یا نیازمند بهسازی و مقاوم سازی وجود دارد،گفت:برای هر منطقه آموزش و پرورش ۱۰ مدرسه را با اولویت بهسازی و احداث در نظر گرفته ایم که جمعا بیش از ۲۳۰ مدرسه در دستور کار قرار گرفته که با کمک خیرین و اعتبارات دولتی باید در استان احداث شود.

وی افزود: خیرین مدرسه ساز اگر در بحث تجهیزات و تعمیرات مدارس هم شرکت کنند مشکلات مدارس زیادی رفع خواهد شد.

بهاروند ایران نیا اظهار داشت: سال گذشته با مشارکت آموزش و پرورش استان در طرح شهید عجمیان ۱۲۰۰ کلاس درس در استان شاداب سازی و زیبا سازی شد .

در پایان این نشست با اهدای لوح از خیران نیک اندیش قدردانی شد.


انتهای پیام/