افتتاح ۱۵ واحد تعاونی در لرستان

به مناسبت هفته تعاون ۱۵ شرکت تعاونی لرستان همزمان با سراسر کشور به صورت وبیناری با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان افتتاح شد.

به گزارش همای سعادت آنلاین، سیروس ابراهیمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان روز یکشنبه سیزده شهریور ماه در این آیین افتتاح طرحهای تعاونی استان همزمان با ۴۵۷ طرح تعاونی سراسر کشور با اشاره به اینکه اقتصاد ایران بر پایه بخش دولتی، بخش خصوصی و تعاون است ، اظهار داشت :با توجه به شرایط موجود، تعاونی ها راه رسیدن به اقتصاد پایدار هستند.

وی افزود: چنانچه تعاونی ها به خوبی شکل بگیرند کمترین ویژگی آنها نسبت به بخش خصوصی یاد دادن راه و رسم زندگی جمعی است که بخش خصوصی، این مولفه را ندارد بنابراین تعاونی ها علاوه بر هم افزایی و تبدیل سرمایه های اندک به کار بزرگ، پیوست فرهنگی هم دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان تصریح کرد: با توجه به کارکرد تعاونی، وضعیت معیشتی و بخش خصوصی بسیار ضعیف در لرستان، راه تقویت اقتصاد، سرمایه گذاری، تولید ثروت و اشتغال در این استان، پرداختن به تشکیل تعاونی ها و تقویت واحدهای موجود است.

وی گفت:امروز ۱۵ تعاونی جدید با ۱۷ میلیارد تومان سرمایه گذاری و عضویت ۴۳۰ نفر زمینه ایجاد  ۱۱۱ فرصت شغلی در استان را فراهم کردند.

ابراهیمی با اشاره به رفع مشکلات و تسهیل در موانع قانونی تعاونی ها ادامه داد: هر اندازه که تعاونی در جامعه توسعه یابد به معنای درجه رشد فرهنگی و فکری آن جامعه، قبل از رشد اقتصادی است.

وی تاکید کرد: منابع ارزان قیمت در راستای کمک به تعاونی های استان اختصاص می یابد و مشکلات موجود از جمله در حوزه تسهیلات و مالیات در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برطرف می شود.

انتهای پیام/