امکان احراز هویت غیرحضوری برای سهامداران غیرمستقیم فراهم شد

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی لرستان گفت: امکان احراز هویت به صورت غیرحضوری برای ۷۱۷ سهامدار غیرمستقیم لرستانی در سامانه سجام فراهم شد.

به گزارش همای سعادت آنلاین به نقل از موج خبر ،الهام شاداب‌ فر، اظهار داشت: طرح سهام عدالت از سال ۸۵ آغاز شده و تاکنون نیز ادامه دارد، در نهم اردیبهشت امسال به دستور رهبری بحث آزادسازی سهام عدالت شروع شد به این معنی که مدیریت سهام در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه دو شیوه مستقیم و غیرمستقیم برای مدیریت سهام تعریف شده بود، افزود: از این پس دیگر دولت متولی سهام نیست؛ در روش مستقیم افراد می‌توانند تا ۶۰ درصد سهام خود را با مراجعه به بانکی که شماره حساب آن را برای سهام وارد کرده‌اند به فروش برسانند.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی لرستان عنوان کرد: ۷۱۷ هزار نفر در لرستان روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند و قرار است یک شرکت غیردولتی بنام «شرکت سرمایه‌گذاری لرستان» تشکیل شود و مدیریت سهام افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند بر عهده بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شرکت از نوع سهامی عام است، باید مجمع عمومی تشکیل شود که سهامداران باید با رأی گیری یک هیئت مدیره را انتخاب می‌کنند که شرکت را مدیریت کند.

شاداب‌فر تصریح کرد: امسال برای حفظ سلامتی مردم در شرایط کرونا این مجمع به صورت کاملاً الکترونیک تشکیل می‌شود و نیاز به مراجعه حضوری نیست؛ برای تشکیل این مجمع باید هم استان‌هایی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند به سامانه سجام مراجعه و اطلاعات خود را وارد کنند و بعد احراز هویت شوند.

وی بیان کرد: قبلاً برای احراز هویت نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان بود اما الان روی همان سایت سجام گزینه احراز هویت لحاظ شده است که بعد از انجام آن، کد بورسی صادر می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی لرستان، گفت: حداقل باید ۵۱ درصد سهامداران غیرمستقیم در سامانه سجام ثبت نام کرده باشند تا ما بتوانیم مجمع را برگزار کنیم در غیر اینصورت امکان برگزاری مجمع وجود ندارد.

انتهای پیام/