در طرح سلامت نوروزی و رمضان انجام شد؛

انجام ۲۶ هزار و ۸۵۸ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی لرستان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت:در طرح سلامت نوروزی و ماه مبارک رمضان تعداد ۲۶ هزار و ۸۵۸ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی استان صورت گرفت.

به گزارش همای سعادت،مریم کوشکی امروز یکشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ ها، اظهار داشت:در راستای اجرای برنامه سلامت نوروزی و ماه رمضان و با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته توسط گروه مهندسی بهداشت محیط معاونت بهداشت دانشگاه، ۲۶ هزار و ۸۵۸ مورد بازرسی‌از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی صورت‌ گرفته است.

وی افزود: متصدیان مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی دارای تخلف بهداشتی معرفی شده به مراجع قضائی ۶۳۵ مورد بوده و ۱۰۱ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی دارای تخلف بهداشتی، پلمب شدند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه، مقدار مواد غذایی فاسد و تاریخ‌گذشته جمع‌آوری و معدوم شده ۲۱ هزار و ۶۰۴ کیلوگرم بوده است،گفت: در راستای سنجش عوامل محیطی مؤثر بر سلامت با استفاده از تجهیزات پرتابل ۳۴ هزار و ۴۶۹ مورد بازرسی انجام شده است.

کوشکی،تعداد نمونه‌برداری از مواد غذایی سطح عرضه و ارسال به آزمایشگاه ۲۵۶ مورد اعلام کرد و بیان داشت:در زمینه رسیدگی به شکایات مردمی در زمینه تخلفات بهداشتی ۴۱۴ مورد بازرسی توسط کارشناسان بهداشت محیط انجام شده است.

وی تصریح کرد: تعداد کلرسنجی آب آشامیدنی مناطق شهری و روستایی ۳۰ هزار و ۲۸۴ مورد بوده و هزار و ۲۷۴ مورد نیز نمونه‌برداری میکروبی و شیمیایی آب آشامیدنی مناطق شهری و روستایی صورت‌گرفته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه فعالیت و بازرسی کارشناسان بهداشت محیط در استان به‌صورت مستمر تا پایان طرح ادامه خواهد داشت، تأکید کرد:در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی و شکایات مردمی در این راستا، شماره ۱۹۰ پاسخگوی همشهریان خواهد بود.

انتهای پیام/