انعقاد تفاهم نامه همکاری صمت لرستان با کمیته امداد

تفاهم نامه همکاری بین سازمان صمت لرستان با کمیته امداد امام خمینی (ره) منعقد شد.

به گزارش همای سعادت آنلاین، تفاهم نامه همکاری سازمان صمت لرستان با کمیته امداد امام خمینی (ره) در راستای اشتغالزایی و مهارت آموزش مددجویان استان روز چهارشنبه با حضور سید مرتضی بختیاری رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور منعقد شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: بر این اساس، بهره گیری از ظرفیت های بالقوه وزارت صمت در بستر سازی توانمندسازی اقتصادی مددجویان و اعضای خانواده آنان از طریق ایجاد اشتغال در اولویت قرار می گیرد.

بهمن جعفری با اشاره به اینکه این تفاهم نامه برای پنج دهک اول درآمدی جامعه اجرایی می شود تصریح کرد: تعامل و هم افزایی به منظور برنامه ریزی راهبری و نظارت بر مجموعه اقدامات مشترک دو دستگاه در راستای توانمندسازی و اشتغال آفرینی اقشار نیازمند شهرها و روستاها افزایش خواهد یافت.

وی همکاری در راستای فرهنگ سازی کارآفرینی توسط طرفین را از مفاد این تفاهم نامه برشمرد و ادامه داد: در این خصوص برگزاری دوره‌های آموزشی بازار محور، معرفی تولیدکنندگان برتر به منظور جذب نیروهای کار از بین جامعه هدف کمیته امداد و هماهنگی در جذب و بکارگیری مددجویان در کارخانجات تولیدی زیر مجموعه سازمان صمت در دستور کار قرار می گیرد.

جعفری عنوان کرد: مدت زمان این تفاهم نامه از زمان امضای طرفین ۲ سال معتبر و در صورت توافق طرفین قابل تمدید می‌باشد همچنین در این مدت از ظرفیت اتاق اصناف و روسای اتحادیه ها برای تسهیل در صدور مجوزها، لحاظ نمودن تخفیف در هزینه های مربوطه و فروش محصولات و بازاریابی استفاده خواهد شد.

رئیس صمت لرستان اظهار داشت: فراهم نمودن زمینه های ایجاد و توسعه صنعت فرش و کمک در امر فروش محصولات تولید شده در صنعت فرش گلیم، راه اندازی مشاغل مرتبط با گوهر تراشی و سنگ تراشی و در اختیار قرار دادن زمین های کوچک جهت فعالیت واحدهای تولیدی مددجویان بر مبنای این تفاهم نامه اجرایی می شود.

وی گفت: همچنین بر اساس این تفاهم نامه شناسایی و معرفی نیروی کار کارآمد به اداره صمت به منظور تکمیل ظرفیت نیروی انسانی شرکت ها، شناسایی نیروی متخصص و پرداخت هزینه های آموزش نیروهای مورد نیاز سازمان از بین مددجویان توسط کمیته امداد، تعیین شده است.

جعفری اضافه کرد: بر این اساس کمیته امداد متعهد شد معرفی بسته های تشویقی قابل ارائه به کارفرمایان معرفی شده از طرف اداره صمت را در راستای جذب مددجویان تحت حمایت در دستور کار قرار دهد و حق بیمه سهم کارفرما را در صورت جذب مددجویان تحت حمایت تامین کند.

انتهای پیام/