انعقاد ۸ تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه لرستان با دانشگاه‌های عراق

هشت تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه لرستان و دانشگاه‌های مختلف کشور عراق منعقد شد.

به گزارش همای سعادت،این روزها شاهد برگزاری رویداد بین‌المللی هفته علم جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق با حضور ۷۰ دانشگاه و مرکز آموزشی، پژوهشی عالی از دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق به میزبانی مشهد مقدس هستیم.

دانشگاه لرستان نیز در این رویداد حضور داشت و از جمله برنامه‌های دانشگاه لرستان امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک با هشت دانشگاه کشور عراق بود.پنل‌های مختلف آموزشی،دانشجویی، پژوهشی و فناوری با حضور رؤسای ۷۰ دانشگاه و مرکز آموزش عالی ایران و عراق در این رویداد برگزار شد.

علی نظری،رئیس دانشگاه لرستان و غلام‌حسین حسینی،مدیر گروه همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه لرستان در این رویداد حضور داشتند و تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه لرستان با هشت دانشگاه کشور عراق به امضای رئیس دانشگاه لرستان و رؤسا و مدیران دانشگاه‌های عراق رسید و مبادله شد.همچنین،رؤسای دانشگاه‌های ایران و عراق درباره تلاش علمی و دانشگاهی مشترک و پژوهش‌محور برای رفع مشکلات مختلف مشترک دو کشور گفت‌وگو کردند.

تقویت دیپلماسی علمی جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه گسترش ارتباطات علمی،پژوهشی با دانشگاه‌های کشورهای اسلامی از اهداف مهم برگزاری رویداد هفته علم جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق است.

اسامی هشت دانشگاه کشور عراق که دانشگاه لرستان با آن‌ها تفاهم‌نامه همکاری منعقد کرد شامل دانشگاه بغداد،دانشگاه الزهرا للبنات، دانشگاه المستقبل، دانشگاه البصره، دانشگاه المستنصریه، دانشگاه الاسرا، دانشگاه کربلا و دانشگاه تکنولوجیا است.

علی نظری،رئیس دانشگاه لرستان و غلام‌حسین حسینی،مدیر گروه همکاری‌های علمی بین‌المللی این دانشگاه در نشست‌های مشترک انعقاد تفاهم‌نامه‌ها بر گسترش همکاری‌های علمی،آموزشی،پژوهشی دانشگاه لرستان با دانشگاه‌های کشور عراق تأکید کردند.

در همین رابطه،غلام‌حسین حسینی، مدیر گروه همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه لرستان گفت:امضای تفاهم‌نامه‌های مختلف در این رویداد علمی بین‌المللی، سرآغاز خوبی است برای اینکه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های دانشگاه لرستان به دانشگاه‌های کشور عراق، شناسانده شود».

وی توضیح داد:انعقاد این‌گونه تفاهم‌نامه‌ها باعث می‌شود دو طرف با امکانات و رشته‌های تحصیلی و ظرفیت‌های یکدیگر آشنا شوند و همکاری‌های مشترک گسترش یابد.

حسینی تشریح کرد:از دیگر دستاوردها این است که تبادلات فرهنگی بین دانشگاه لرستان با دانشگاه‌های کشور عراق نیز گسترش خواهد یافت.

مدیر گروه همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه لرستان افزود:انعقاد این‌گونه تفاهم‌نامه‌ها باعث می‌شود زبان فارسی و فرهنگ ایرانی در نظام تعلیم و تربیت عراق نیز بیش از پیش، معرفی و شناسانده شود و تبادل استاد و دانشجو بین دو طرف، رقم بخورد.

حسینی،اظهار داشت:از دیگر نتایج مثبت و سازنده تفاهم‌نامه‌ها افزایش درآمدهای اختصاصی دانشگاه لرستان است.

وی ادامه داد:در حال حاضر تعداد ۳۰۰ دانشجوی اهل کشور عراق در دانشگاه لرستان ثبت‌نام مقدماتی کرده‌اند که ۹۰ نفر آن‌ها به مرحله ثبت‌نام قطعی در این دانشگاه رسیده‌اند و در آبان‌ماه مشغول تحصیل در دانشگاه لرستان می‌شوند.

مدیر گروه همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه لرستان افزود:در حال حاضر حدود ۴۰۰ دانشجوی بین‌الملل (غیرایرانی) در دانشگاه لرستان مشغول تحصیل هستند.

انتهای پیام