ایجاد زیرساختهای لازم در بستر فضای مجازی توسط شرکت پست /کسب رتبه ی سوم کیفی در ۶ ماهه نخست امسال
ناظری به نقش مهم فروش الکترونیکی محصولات در کاهش هزینه ها و مسافرت های زائد درون شهری اشاره کرد و گفت: شرکت ملی پست، زیرساختهایی در بستر فضای و بازارهای مجازی ایجاد کرده است که متقاضیان می توانند از طریق آن، محصولات خود را در سراسر کشور به فروش برسانند.
محمد ناظری، مدیر کل پست استان در گفتگو با خبرنگار همای سعادت،اظهار داشت : نهم اکتبر برابر با هفدهم مهرماه روز جهانی پست است و از طرف کشورهای عضو اتحادیه جهانی پست، برنامههای مختلفی برگزار میشود.
وی افزود: شرکت ملی پست و به تبع آن اداره کل پست استان در ایام کرونا با شعار «پست تعطیل نیست» باصرف نظر از تمام محدودیتهایی که برای دستگاههای اجرایی اعمال شده بود ، به واسطه قرار گرفتن خدمات پستی در زمره خدمات ضروری و گروه اول، با تمام ظرفیت و پتانسیل خود فعالیت داشت.
️جابه جایی بیش از ۶ میلیون مرسوله از ابتدای شیوع کرونا تا پایان شهریور ماه جاری
ناظری گفت: از ابتدای شروع بیماری کرونا تا پایان شهریورماه سالجاری، بیش از ۶ میلیون مرسوله در سطح استان جابجا شد و این بیانگر نقش بیبدیل مجموعه پست در انجام وظیفه توام با رعایت پروتکلهای بهداشتی و رعایت فاصله گذاری های اجتماعی است.
مدیر کل پست با اشاره به لزوم ارائه خدمات مطلوب به فراخور نیاز جامعه اذعان داشت: در ایام کرونا، بیش از ۳۰۰ هزار مرسوله خرید و فروش اینترنتی فقط در درگاه های اینترنتی شرکت ملی پست ایران داشتیم و به عبارتی، هر کدام از این بستهها، محصولات و خدمات مربوط به نیازمندیهای مردم هستند که پست، با ارسال آن، نیازهای همشهریان و هموطنان را تامین میکند.
ناظری با اشاره به اینکه خدمات پست فقط به ارسال فیزیکی بسته محدود نمیشود گفت: شهروندان و هموطنان میتوانند در بستر فناورانه، محصولات یا خدمات را به صورت الکترونیکی سفارش دهند و ما در بحث تجارت الکترونیک و فروش اینترنتی با خود بازارها و کسب و کارها ارتباط داریم و در این زمینه، شرکت ملی پست، زیرساختهایی در بستر فضای مجازی و بازارهای مجازی ایجاد کرده است که متقاضیان می توانند از طریق آن، محصولات خود را در اقصی نقاط کشور به فروش برسانند.
مدیر کل پست خاطرنشان کرد: این سرویس علاوه بر گردش مالی اینترنتی پویا،پاسخگوی نیاز جامعه ماست و این آمارها بیانگر حذف مسافرتهای زائد درون شهری، بین شهری و بین استانی است که کاهش هزینهها را به دنبال دارد و نیز تاثیر بسزایی در کاهش و کنترل بیماری کرونا داشته و دارد.
وی تاکید کرد: با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا، پست و خدمات آن میتواند به عنوان یک ابزار در کنترل این بیماری در دست صاحبان مشاغل و سایر سازمان ها قرار گیرد.
ناظری با اشاره به اینکه خدمات شرکت ملی پست در ایام کرونا، با جانفشانی پرسنل همراه بوده است، گفت: در این ایام به خاطر اعمال محدودیتها در جامعه، حجم کار شرکت ملی پست تقریبا سه برابر شد و متاسفانه تاکنون، تعداد ۹۴ نفر از همکاران ما در حین خدمت به کرونا مبتلا شدهاند و شماری هم، جان خودشان را از دست دادند که برای آنها، آرزوی غفران الهی و رحمت واسعه الهی را داریم.
دسترسی مردم به خدمات پستی در ۷۵۵ نقطه ی استان
مدیرکل پست، در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: با هدف توسعه خدمات پستی در استان، ۷۵۵ نقطه دسترسی مردم به خدمات پستی را ایجاد کردیم که تا حد زیادی پاسخگوی نیاز روز مشتریان ما خواهد بود.
ناظری بیان کرد: ۲۵۵ دفتر ای سی تی فعال در سطح روستاهای استان وجود دارد که روستاهای حومه و اطراف خودشان را خدمات میدهد و نیز در این بین با ایجاد ۸۳ نمایندگی پستی، ۴۷ دفتر پیشخوان و ۳۷۰ صندوق معابر پستی در معابر شهری و روستایی استان، همکاران ما به هم استانی ها خدمات ارائه میدهند.
ناظری در بحث عملکرد شرکت پست، اذعان داشت: طبق آخرین رتبه بندی که مربوط به پایان سال ۱۳۹۹ است، همکاران اداره کل پست، توانستند، رتبه چهارم کشوری در بین ۳۶ اداره در سطح کشور، از آن خود کنند و نیز در ۶ ماهه اول سالجاری، رتبه سوم کیفی را کسب کردیم که خبر خوشحال کنندهای بود و نشان از توجه مردم به خدمات پستی و اعلام رضایت مشتریان از شرکت پست استان است.
وی خطاب به مسئولین استانی و همه مدیران دستگاههای اجرایی استان گفت: ظرفیت و پتانسیل زیادی در مجموعه اداره کل پست وجود دارد و مدیران دستگاههای اجرایی با ارائه خدمات خود به ادارات کل استانها نه تنها میتوانند، دسترسی به خدمات و سرویسهای اداری خود را بالا ببرند بلکه میتوانند در راستای شفافسازی، در راستای مبارزه با فساد اداری و تسهیل در ارائه خدمات مشتریان و ذینفعان خود استفاده بهینه را ببرند.
مدیرکل پست ابراز کرد: مجموعه پست لرستان آمادگی کامل دارد، برابر قوانین موجود در قانون برنامه ششم توسعه در خدمت همه ادارات و سازمانها باشد تا خدمات ارزشمندی در اختیار دستگاهها قرار بگیرد.
ناظری در خصوص کد پستی ۱۰ رقمی مربوط به اماکن استان لرستان نیز توضیح داد: اداره کل پست، برابر وظیفهای که دارد فرآیند ایجاد، نگهداری و بهروزرسانی اطلاعات کد پستی در همه حوزههای شهری در همه ابعاد تجاری، اداری، مسکونی و … را بر عهده دارد و در حال حاضر بیش از ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار کدپستی در بانک اطلاعاتی ما موجود است.
وی افزود: اما آنچه که مطالبه هم استانی ها است، ایجاد پلاکهای کدپستی است که مطالبهای جدی است و در خصوص ایجاد پلاکهای کدپستی و نصب آن بر سردر اماکن و خصوصا منازل اعلام میکنیم: ساخت کد پستی ۱۰ رقمی ونصب آن در جغرافیای شهری بر عهده شهرداریها و در محدوده روستاها بر عهده دهیاران است.
گزارش ؛مریمسعادت راد
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰