رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خبر داد؛

ایجاد ۵۰ هزار شغل فنی و حرفه‌ای در کشور

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از ایجاد ۵۰ هزار شغل این سازمان در پنج ماه منتهی به پایان سال خبر داد.

یه گزارش های سعادت،مهرداد عظیمی با اشاره به تفاهم نامه با حوزه معاونت توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ایجاد ۵۰ هزار شغل در ۵ ماهه منتهی به پایان سال در کشور خبرداد و گفت: ما در بازه زمانی کمتر از سه ماه ۶۷ هزار شغل ایجاد کردیم که ۱۷ هزار نفر بیشتر از تعهد سازمان فنی وحرفه‌ای بوده است.

وی با بیان اینکه آموزش مهارت و سنجش صلاحیت دو ماموریت اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است، افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون آمار ثبت شده آموزش مهارت در کشور ۴ میلیون و ۶۰۰ نفر دوره است.

عظیمی اظهارداشت: از ابتدای دولت تاکنون در حوزه سنجش صلاحیت حرفه‌ای نیز سه میلیون و ۱۸۰ هزار نفر ثبت شده که در مقایسه با دولت گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته است.

به گفته رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور چهار هزار و ۸۰۰ کارگاه آموزشی در کشور داریم که در حین آموزش، صاحب شغل می‌شوند.

عظیمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه مهمترین سرمایه کشور سرمایه انسانی است، بیان کرد: امروز در حاشیه سفر به لرستان از یک مرکز آموزشی بازدید کردیم که تحت تاثیر قرار گرفتیم؛ مرکزی که آموزش زنان بهبود یافته را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه دولت در سفر‌های خود مصوبات و منابع مالی برای استان‌ها پیش بینی می‌کند، گفت: در کشور دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان مصوب شده که تخصیص آن استانی است. از استانداران انتظار می‌رود برای تخصیص و جذب این اعتبارات تلاش کنند.

مهرداد عظیمی به همراه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف بررسی رصد حوزه اشتغال و نظارت میدانی بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی لرستان از روز گذشته مهمان لرستان است.

انتهای پیام/