بروجرد شهری کوچک برای رویاهایی بزرگ

بروجرد دومین شهر بزرگ لرستان و یکی از شهرهای مهم فرهنگی کشور است که از دیرباز چهره های شاخص و تاثیرگذاری را در عرصه های مختلف هنری به جامعه ی فرهنگی کشور معرفی کرده است.

یادداشت-همای سعادت،بروجرد دومین شهر بزرگ لرستان و یکی از شهرهای مهم فرهنگی کشور است که از دیرباز چهره های شاخص و تاثیرگذاری را در عرصه‌های مختلف هنری به جامعه فرهنگی کشور معرفی کرده است.تاثیر مرجعیت عالم تشیع حضرت آیت ا.. العظمی بروجردی در تاریخ معاصر ایران و پرورش شاگردانی همچون امام خمینی(ره) نمونه‌ای بی‌بدیل از محوریت شهر فرزانگان در موضوعات فرهنگی و مذهبی معاصر کشور به شمار می‌رود؛از این دست می‌توان به بزرگان دیگری همچون دکتر عبدالحسین زرین‌کوب،جعفر شهیدی،شهید محمود صارمی،مهرداد اوستا، لوریس چکناواریان، دکتر دیباج و.. اشاره کرد که هر کدام در عرصه های گوناگون فرهنگ،هنر و رسانه فرزندان صالح لرستان و چهره‌های شاخص فرهنگی ایران اسلامی بوده اند.

بروجرد را باید شهر کوچک برای رویاهایی بزرگ نامید،مردمانی که به رغم ناملایمات روزگار همواره پرکار و صبور،چشم به افق‌های روشن داشته‌اند. از تقدیم سردارانی چون مسیح کردستان شهید محمد بروجردی، تا صبوری مادران دانش آموزان شهید مدارس بروجرد در جنگ شهرها و تدارک عقبه ی دفاع مقدس در روزهای دشوار مقاومت و پایداری همه و همه چهره ای زخم خورده و زیبا از این مرمان عزیز در برابر چشمانمان قرار می‌دهد.اکنون از پس آن روزهای دشوار دیرزمانی ست که شهر فرزانگان در عرصه‌های مختلف صنعت،کشاورزی،تولید و فرهنگ،حضور پر رونق وشایسته‌ای را در استان و کشور تجربه می‌کند و همین امر مسئولان حوزه ی هنری لرستان را بر آن داشته تا برای افتتاح اولین دفتر شهرستانی خود در لرستان شهرربروجرد را انتخاب کنند.

شهری که پیش از این دکتر محمدرضا روزبه‌اش در عرصه ادبیات کشور، فاطمه گودرزی و برادران دالوندش در زمینه ی آثار سینمایی و انیمیشن، سیده معصومه حسینی‌اش در هنرهای تجسمی و پژمان شاهوردی‌اش بارها در عرصه ملی تئاتر ایران خوش درخشیده‌اند و دیگر هنرمندان جوانش رویاهای بزرگ‌تری را برای رویش‌ها و آفرینش‌های هنری در سر دارند.افتتاح حوزه هنری شهر بروجرد مسیری طولانی را برای رسیدن به امروز پیموده است و امروز که در حضور پرمهر مسئولان و مردم عزیز این شهر حیات خود را آغاز می‌کند.امید دارد که با همراهی و همدلی هنرمندان، مسئولان و اهالی فرهنگ و ادب شهر بروجرد،زمینه‌ساز رونق بیش از پیش برای فعالیت‌ های فرهنگی و هنری مردمان این دیار گردد.

باشد که این برگ سبز، پیشکشی ارزشمند شود برای مردم بزرگوار و جوانان هنر دوست شهر فرزانگان.

نویسنده:محمد حسین امیدی پور

انتهای پیام/