بزرگداشت هفته تربیت بدنی در دانشگاه لرستان

آیین بزرگداشت هفته تربیت بدنی و تجلیل از مربی تیم ملی پارا دو و میدانی در دانشگاه لرستان برگزار شد

به گزارش همای سعادت،با حضور رئیس دانشگاه لرستان،آیین بزرگداشت هفته تربیت بدنی و تجلیل از  مصطفی بهرامی،مربی تیم ملی پارا دو و میدانی و امیرحسین علیپور،قهرمان پرتاب وزنه پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس توسط انجمن علمی، دانشجویی علوم ورزشی و تربیت بدنی دانشگاه لرستان برگزار شد.

ورزش باعث کاهش ناهنجاری‌های رفتاری می‌شود

علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان در این آیین در سخنانی گفت:ورزش باعث کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود‌

وی با بیان اینکه«مصطفی بهرامی»یک چهره ملی و بین‌المللی است، توضیح داد:وی مربی ازرشمند تیم ملی پارا دو و میدانی از سرمایه‌های انسانی و نخبگانی کشور در حوزه ورزش است که باعث افتخار استان است.

رئیس دانشگاه لرستان اظهار داشت:هفته ورزش و تربیت بدنی به ما یادآور می‌شود که همیشه باید به تندرستی و سلامت جسم و روان در جامعه توجه کرد.

وی تصریح کرد:عقل سالم در بدن سالم است؛ به همین علت، سلامت جسم باعث سلامت روح انسان هم می‌شود؛ ورزش به دنبال پرورش پهلوانان و قهرمانان است.

رئیس دانشگاه لرستان، توضیح داد: هدف عالی و متعالی، تربیت انسان است؛ انسانی که الگویش مجاهدان فلسطین و لبنان باشد.

نظری افزود:یحیی سنوار در اخرین لحظات عمر خویش، چوب خود را به سوی صهیونیست ها پرتاب کرد؛ این چوب همچون عصای موسی است.

وی ادامه داد:باطل، رژیم صهیونیستی است؛ باطل از بین می‌رود؛ شهادت یحیی سنوار و مجاهدان فلسطین و محور مقاومت به ما نشان داد که تسلیم در برابر دشمن، بی‌معنی است؛ تا آخرین لحظه عمر باید در برابر دشمنان ایستادگی کرد و شهادت نیز یک سعادت است.

رئیس دانشگاه لرستان، گفت:رسالت علوم ورزشی و تربیت این است که نشاط را در جامعه ترویج کند؛ در این راستا نیاز است ورزش‌های بومی و محلی در دانشگاه تقویت بشوند؛ ما باید مسابقات مختص ورزش‌های بومی و محلی در دانشگاه برگزار کنیم؛ ورزش باعث نشاط و شادابی در جامعه می‌شود.

نظری تصریح کرد:هرچقدر جامعه اهل ورزش باشد ناهنجاری‌های رفتاری در آن کاهش می‌یابد؛ جامعه سالم، جامعه‌ای اهل ورزش و تربیت بدنی است.

علوم ورزشی ابزاری برای تربیت نیروی انسانی سالم

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر عابدین درویشی‌پور، رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه لرستان در این آیین گفت:دکتر بهرامی از افتخارات دانشگاه لرستان و کشور در حوزه مربیگری پارالمپیک است

رویشی پور اظهار داشت:علوم ورزشی ابزاری برای تربیت نیروی انسانی سالم و بانشاط است.

وی ادامه داد:تفاوت این رشته با رشته‌های دیگر این است که تربیت بدنی و علوم ورزشی، نقش برجسته‌ای حول محور اخلاق‌محوری دارد..

رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه لرستان، خاطرنشان کرد: این باعث افتخار است که در جامعه‌ی ما، ورزشکاران، عامل نشاط و تندرستی هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین درویشی پور از رئیس دانشگاه لرستان تقاضا کرد اگر امکان داشته باشد در محوطه دانشگاه وسایل ورزشی نصب بشود تا دانشجویان به هنگام اوقات فراغت از این وسایل استفاده نمایند.

هفته تربیت بدنی فرصتی برای آشنایی هرچه بیشتر جامعه با فواید ورزش

دکتر رامین بیرانوند، مدیر گروه علوم ورزشی دانشگاه لرستان، در این آیین در سخنانی گفت:هفته تربیت بدنی، یک مناسبت مطلوب برای آشنا شدن هرچه بیشتر جامعه با فواید و اصول ورزش، تندرستی و سلامت است.

وی،اظهار داشت:فعالیت‌های متنوع ورزشی توسط انجمن علوم ورزشی دانشگاه لرستان انجام شده است؛ اینها گویای فعالیت این انجمن با همکاری گروه علوم ورزشی دانشگاه است.

وی خاطرنشان کرد:کارگاه های گوناگون دانش افزایی هم برگزار شده است که گویای اهمیت آموزش در تربیت بدنی است.

مدیر گروه علوم ورزشی دانشگاه لرستان بیان کرد:گروه تربیت بدنی پذیرای تعداد زیادی از دانشجویان بین الملل دانشگاه هم است؛ توقع ما این است که در زمینه رفع کمبودهای زیرساختی تربیت بدنی دانشگاه، اقدامات لازم صورت گیرد.

در این آیین جمعی از دست اندرکاران حوزه فعالیت‌های ورزشی دانشگاه لرستان و دانشجویان نیز تجلیل شدند.

انتهای پیام/