مدیر کل ارشاد لرستان:

بهترین راه انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان هنر است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت:فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس با کار هنری راحت‌تر به نسل جوان منتقل می‌شود.

به گزارش همای سعادت،اعظم روانشاد روز چهارشنبه در جلسه کمیته فرهنگی هنری دومین کنگره ملی شهدای لرستان با اشاره به اینکه نخستین کنگره ملی شهدای استان علی‌رغم برخی مشکلات با وجود هم‌گرایی و همدلی میان مسئولان و دستگاه‌های اجرایی استان به خوبی برگزار شد، اظهار داشت:با توجه به ظرفیت‌هایی که در استان وجود دارد لازم است کنگره‌های بعدی با کیفیت‌تر برگزار شوند.

تشکیل کمیته نخبگانی فرهنگ و هنر شهدای لرستان

وی افزود:با توجه به تجاربی که از برگزاری اولین کنگره شهدای استان داریم، می طلبد کمیته نخبگانی از اصحاب فرهنگ و هنر رسانه تشکیل و نظرات و پیشنهادات اعضا برای برگزاری بهتر کنگره جمع‌آوری و مورد استفاده قرار بگیرند.

روانشاد با تاکید بر اینکه دستگاه‌های عضو کمیته فرهنگ و هنر باید برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت پیشنهادی خود را به دبیرخانه این کمیته ارائه دهند، افزود: شاخص های فرهنگی و هنری در بیانات مقام معظم رهبری در دیدار دست‌اندرکاران کنگره اول شهدای استان لرستان باید احصا شود و در کنگره دوم اجرایی شوند.

لزوم برگزاری یادواره رزمندگان و شهدای هنرمند لرستان

روانشاد برگزاری یادواره رزمندگان و شهدای هنرمند را مورد تاکید قرار داد و گفت: خلا این یادواره در کنگره اول احساس شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه به اندیشه‌های ناب برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس نیاز داریم، افزود: در این میان نقش رسانه و هنر بسیار مهم است، زیرا این دو ابزار می‌توانند این فرهنگ را تثبیت و تحکیم کنند و ترویج دهند تا اندیشه‌های فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نهادینه شوند.

وی با اشاره به تولیدات هنرمندان در در عرصه مقاومت و دفاع از مردم مسلمان مردم فلسطین و غزه نیز گفت: هنرمندان لرستانی نه‌تنها در شرایط فعلی عقب‌نشینی نکرده‌اند بلکه پابرجا و استوار ایستاده‌اند و به صورت خودجوش و داوطلبانه فعالیت‌های مختلفی در سطح استان داشته‌ و به تولید اثر پرداخته‌اند.

انتهای پیام/