بیش از ۲۹ هزار حامی برای فرزندان ایتام و محسنین در لرستان جذب شد

مدیرکل کمیته امداد استان لرستان با اشاره به اینکه ۹هزار و ۸۰۰ نفر تحت حمایت کمیته امداد هستند گفت:بیش از ۲۹ هزار حامی برای فرزندان ایتام و محسنین در لرستان جذب شده است.

به گزارش همای سعادت، جاسم محمدی فارسانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد با اشاره به اقدامات کمیته امداد امام خمینی(ره) در راستای توجه به ایتام اظهارداشت: در راستای توجه به ایتام برنامه‌ای تحت عنوان اکرام و محسنین در مجموعه کمیته امداد دنبال می‌شود که خوشبختانه براساس اجرای این برنامه عواید خیلی خوبی نصیب بچه‌های تحت پوشش کمیته امداد شده است.

 

وی افزود: بچه‌هایی که پایین‌تر از ۱۸ سال سن دارند و پدرشان فوت کرده ایتام و محسنین به بچه‌هایی که پدر دارند ولی بنا به دلایلی نمی‌تواند نیازها و احتیاجات این بچه‌ها را تامین کند محسنین گفته می‌شود.

 

مدیرکل کمیته امداد لرستان عنوان کرد: در استان لرستان در طرح ایتام و محسنین در مجموع ۹هزار و ۸۰۰ بچه تحت حمایت کمیته امداد هستند که از این تعداد پنج هزار و ۸۰۰ بچه یتیم و چهار هزار نفر دیگر از فرزندان محسنین هستند.

 

وی بیان کرد: بچه‌های محسنین و ایتام هر کدام یک یا چند حامی دارند و هر کدام از این بچه‌ها شماره کارت ۱۶ رقمی صندوق امداد ولایت یا بانک این بچه‌ها در اختیار حامی قرارگرفته که پول نقد مستقیم به حساب این بچه‌ها واریز می‌شود و دیگر مثل گذشته در حساب‌های امداد گردش ندارد که با تاخیر به حساب مددجو واریز شود.

 

محمدی فارسانی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۹ هزار و ۳۵۱ حامی در استان لرستان داریم گفت: سال گذشته از محل طرح اکرام بیش از ۲۵میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به صورت نقدی و غیرنقدی به بچه‌های ایتام و محسنین کمک شده است.

 

وی با اشاره به اجرای طرح ملی حامی یابی تصریح کرد: طی چند ماه پایانی سال گذشته با اجرای طرح حامی یابی ملی تعداد ۲۹ هزار و ۳۵۱ حامی بیش از ۱۱ هزار حامی براساس اجرای این طرح به جمع حامیان ایتام و محسنین اضافه شده است این در حالی است که حدود پنج هزار حامی دیگر شناسایی و در مرحله تحویل شماره کارت و مددجویان به این حامیان هستیم.

 

مدیرکل کمیته امداد لرستان خاطرنشان کرد: در اجرای برنامه اکرام سال گذشته ۱۲۲ درصد تحقق برنامه داشتیم و ۲۲ درصد بیشتر از پیش بینی بود که داشتیم، در حال حاضر به طور میانگین سرانه نقد و کالای بچه‌های یتیم حدود ۲۴۰ هزار تومان و برای بچه‌های محسنین حدود ۱۱۵هزار تومان است.

 

وی اظهار داشت: آنچه انتظار داریم این است که امسال عنایات حامیان و خیران به بچه های ایتام و محسنین بیشتر شود چرا که سرانه دریافتی کمک‌های نقدی و غیر نقدی بچه‌های ایتام و محسنین استان لرستان در مقایسه با استان‌های دیگر پایین است.

انتهای پیام/