تأکید نماینده ولی‌فقیه در استان بر تبلیغات در راستای جمع آوری زکات

حجت الاسلام شاهرخی به میزان تأثیرگذاری فضای مجازی و تبلیغات برای جمع‌آوری زکات، تاکید کرد.

به گزارش همای سعادت، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی‌فقیه در استان در جلسه شورای زکات که با حضور مدیرکل کمیته امداد و دیگر مسئولین برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار داشت: اقدامات آنها در راستای حاکمیت به شیوه نبوی بود.

وی بابیان اینکه زکات امری الهی است که باید انجام شود، افزود: باید بعضی احادیث را در قالب کلیپ‌های کوتاه یا فضای مجازی گنجاند تا تأثیرگذاری بیشتری حاصل شود.

حجت‌الاسلام شاهرخی گفت: اگر دستورات اسلام مبنی بر پرداخت خمس، زکات، صدقات، کفارات، اطعام و … به‌دقت فرهنگ‌سازی و اجرا شوند شکاف بین فقیر و غنی کمتر می شود.

وی با اشاره به ایات قران مبنی بر اینکه هرگاه اعمال صالح نماز و روزه ذکرشده به عمل منتهی شده، خاطرنشان کرد: باید به سمت جریان سازی سالم فرهنگی و دینی از طریق سخنرانی، مقالات، زبان هنر و … حرکت کرد.

امام‌جمعه خرم‌آباد تأکید کرد: زکات از اصول پنج‌گانه دین است لذا از ابتدا باید به فرزندان آموزش داده شود چرا که برای کسی که زکات پرداخت نکند نماز،‌روزه، حج و جهادی نیست.

وی بیان کرد: بین زکات مستحبی و واجب باید محاسبه‌ای باشد تا مشخص شود میزان ظرفیت پرداخت زکات و میزانی که در استان وصول می‌شود چه مقدار است.

انتهای پیام/