تبعیض برای ۹ هزار نفر جمعیت رها شده شمال خرم آباد

در شمال شهر خرم آباد سه منطقه مسکونی همجوار هم شکل گرفته اند که جمعیتی حدود ۹ هزار نفر دارند و متشکل از مسکن مهر،شهرک بسیجیان و کوی فرهنگیان می باشند.

یادداشت-همای سعادت- بنا به گفته شهروندان این مناطق و مشاهدات عینی و غیر قابل انکاری که صورت گرفت،بیش از یک دهه از فرآیند شکل گیری مجتمع های مسکونی در این منطقه می گذرد و با وجود وسیع شدن روز افزون این مناطق متاسفانه ساکنین آن از مشکلات اساسی و حل نشده ای رنج می برند که سخت می شود باور کرد و جای تعجب و تاسف دارد که گویی این مناطق جزئی از شهروندان زنده و ساکن شهر خرم آباد به حساب نمی آیند!

نیازهای اساسی این مناطق شامل نبود مسجد، مدرسه، درمانگاه، ظرفیت های تفریحی عمومی همچون سالن های ورزشی می باشد و از طرفی تنها ظرفیت موجود این مناطق، کلانتری ۱۷ و مختصر فضاهای سبزی هست که وسایل ورزشی و تفریحی موجود آن هم دچار مشکل هستند و ضرورت دارد نظارت و جایگزین شوند.سوالات و دلایل نارضایتی که بارها توسط مردم این منطقه اشاره گردیده این است چه کسی پاسخگوی هزینه های بالای آموزشی و نبود درمانگاه این مردم است؟ آیا حق نیست ۹ هزار نفر جمعیت شیعه حداقل یک مسجد برای انجام تکالیف دینی، بهره‌گیری از ظرفیت های تربیتی، فرهنگی و مذهبی و برگزاری مراسمات عمومی را داشته باشند؟

با اشارات مختصر و مطالبات مکرری که ساکنین این مناطق داشته اند باید از مسئولین سنوات گذشته و حال حاضر با محوریت استاندار لرستان و دیگر مسئولین محلی خواست که پاسخگو باشند و در این خصوص چاره اندیشی و اقدام عملی کنند.
یاسر بسطامی

انتهای پیام/