ترویج فرهنگ حجاب از ضروریات جامعه اسلامی و انقلابی است

حجت الاسلام و المسلمین سیدعیسی موسوی گفت: فرهنگ حجاب و ترویج آن از ضروریات جامعه اسلامی و انقلابی ما است و همه ما باید با رعایت و تبلیغ آن تلاش کنیم.

به گزارش همای سعادت آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین سید “عیسی موسوی” نماینده ولی فقیه درسازمان جهاد کشاورزی استان در همایش حجاب “غیرت علوی و سیره فاطمی” به تبیین روند تاریخ فرهنگ حجاب اشاره کرد و اظهار داشت: اگر به تاریخ معاصر نگاه کنیم می‌بینیم سلطنت پهلوی با تمام قلدری و فسادهای سیاسی و فرهنگی که داشت در پروژه کشف حجاب شکست خورد، چون مذهب و حجاب ریشه در فرهنگ اعتقادی و اجتماعی مردم داشت به همین خاطر خاستگاه اصلی مردم بازگشت به سنت دینی و رعایت قواعد حجاب بود.

وی به بیان اینکه حجاب یک مطالبه عمومی و در فرهنگ عمومی نهادینه شده است، افزود: بدون تردید همه ما به این مقوله اشتراک نظر داریم که حجاب ازاول امری اجباری نبود ویکی از مولفه های انقلاب اسلامی استقبال از حجاب بوده و به عبارتی در فرهنگ جامعه نهادینه شده وامروز باید باقانون شکنان ونادیده گرفتن این ارزش برخود کرد.

این کارشناس مسائل دینی گفت:متاسفانه برخی از رسانه های غربی توسط عوامل بیگانه پرست وضددین به تبلیغ فرهنگ غربی می پردازند وسعی در انتقال این فرهنگ مبتذل به جامعه مذهبی ما دارند.

حجت الاسلام و المسلمین سید عیسی موسوی بیان کرد: اکثریت جامعه تمایل به رعایت قواعد اسلامی دارند وزنان جامعه اسلامی ما به خاطر اصالت وسنت دینی که دارند خواهان ترویج بی حجابی درجامعه نیستند، بنابراین همه ما باید دراین شرایط تلاش کنیم واجازه فعالیت به گروهی ندهیم که گرایش فرهنگ غربی دارند ودر شبکه های اجتماعی درحال فعالیت هستند.

درپایان این همایش به قید قرعه به تعداد ۲۰ نفرازبانوان جوایزی اهداء شد.

انتهای پیام/