تعامل دولت و سپاه برای آزادسازی حریم قلعه «فلک الافلاک» تا پایان آذر ۱۴۰۲

استاندار لرستان از تعامل دولت و سپاه برای آزادسازی حریم قلعه «فلک الافلاک» خرم آباد تا پایان آذرماه ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش همای سعادت آنلاین،فرهاد زیویار استاندار لرستان عصر روز سه شنبه ۲۹ آذرماه با حضور در وزارت دفاع با رویکرد تصمیم گیری برای آزاد سازی حریم قلعه ی تاریخی «فلک الافلاک» شهر خرم آباد به منظور ثبت جهانی این اثر،با دکتر “رضا طلائی نیک “معاون توسعه مدیریت، برنامه ریزی راهبردی و امور مجلس وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشور دیدار و گفتگو کرد.

فرهاد زیویار در این دیدار با تشریح شرایط جغرافیایی و ارتباطات تنگاتنگ فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی مردم این استان با هفت استان همجوار خود، گفت: ثبت قلعه تاریخی «فلک الافلاک» در لیست میراث جهانی منشا یک تحول چشمگیر و اساسی در توسعهی اقتصاد گردشگری استان خواهد بود.

وی عنوان کرد: برگزاری این چنین جلساتی با هدف همدلی و وحدت به منظور توسعه گردشگری لرستان و مردم ولایت مدار آن است.

زیویار ادامه داد: یقین دارم که مجموعه ی جهادی و مردمی سپاه پاسداران انقلاب مانند همیشه با کمک به عملیاتی شدن موضوع آزادسازی حریم این قلعه تاریخی در جهت خواسته ی مردم لرستان مشارکت خواهد کرد.

عزم جدی برای آزادسازی قلعه «فلک الافلاک» است

معاون توسعه مدیریت، برنامه ریزی راهبردی و امور مجلس وزارت دفاع و پشتیبانی از نیروهای مسلح برگزاری این جلسه را نشاندهنده ی عزم جمعی و جدی برای آزادسازی حریم قلعه دانست.

دکتر رضا طلائی نیک گفت: مردم لرستان همواره ثابت کردند در حراست از آرمان های انقلاب اسلامی ایران پیشتاز هستند.

وی تصریح کرد: تمام تلاش ما در وزارت دفاع تحقق این مطالبه ی به حق مردم ولایی لرستان خواهد بود.

ثبت جهانی قلعه «فلک الافلاک» نقطه ی اتکا گردشگری لرستان می شود

عضو هیأت رئیسه و سخنگوی مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: با ثبت جهانی قلعه ی فلک الافلاک لرستان مبدل به یکی از بسترهای گردشگری شده و ثبت این اثر نکته ی اتکایی برای آن خواهد بود.

سید نظام الدین موسوی ابراز امیدواری کرد که جمع حاضر در جلسه به عنوان یک گروه تخصصی زمینه ی این اتفاق مثبت که خواست مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و مردم انقلابی لرستان می باشد را رقم بزنند.

بنا بر این گزارش، در این نشست مشکلات و خواسته های سپاه پاسداران توسط دکتر سهراب علی شمعخانی معاون حقوقی و امور مجلس سپاه پاسداران تشریح شدند.

علی شمخانی معاون حقوقی و امور مجلس سپاه پاسداران نیز در این دیدار، اظهار داشت: طبق جمع بندی‌های انجام شده، اعتبار مورد نیاز برای تکمیل ساختمان جدید سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان برآورد شد.

وی، عنوان کرد: در صورتی که مسئولین ذیربط با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی این اعتبار را سریع‌تر تزریق کنند، ساختمان جدید سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان تا پایان شهریورماه سال آینده تکمیل خواهد شد.

معاون حقوقی و امور مجلس سپاه پاسداران، بیان داشت: در این صورت و با احتساب زمان سه ماه برای تخلیه کامل تجهیزات از ساختمان قدیم در حریم قلعه «فلک الافلاک» به ساختمان جدید نهایتاً تا پایان آذرماه سال ۱۴۰۲ این اتفاق مهم در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری استان لرستان روی خواهد داد.

در این دیدار دکتر سید” نظام الدین موسوی” عضو هیأت رئیسه و سخنگوی مجلس شورای اسلامی،” سهراب علی شمعخانی” معاون حقوقی و امور مجلس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دکتر “جمشید جعفر پور”مدیر کل حقوقی و املاک وزارت میراث فرهنگی و گردشگری کشور، دکتر “احمدرضا دالوند”معاون امور عمرانی استانداری لرستان و دکتر “عطا حسن پور” مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری لرستان نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/