توانمندسازی ۱۱۰۰ زن سرپرست خانوار در لرستان

مدیرکل زنان و امور خانواده استانداری لرستان گفت: یک‌هزار و ۱۰۰ زن سرپرست خانوار استان که کمتر از ۵۰ سال سن داشته و دارای فرزند زیر ۲۰ سال‌، توانمندسازی می‌شوند.

به گزارش همای سعادت آنلاین، فریبا ولی پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به همایش یک روزه توانمند سازی بانوان سرپرست خانوار به منظور اتخاذ تدابیر لازم برای حمایت از این قشر جامعه در مشهد مقدس، اظهار داشت: هدف از برگزاری این همایش تحت پوشش قرار دادن ۱۰هزار زن سرپرست خانوار کشور بود که تحت حمایت هیچ نهادی قرار ندارند.

وی با بیان اینکه بانوان مذکور باید کمتر از ۵۰ سال سن داشته و دارای فرزند زیر ۲۰ سال باشند، افزود:این بانوان سرپرست خانوار باید حتما از دهک های یک تا پنج اقتصادی باشند.

ولی پور با بیان اینکه در این همایش از تعداد ۱۰ هزار زن بی سرپرست کشور، لرستان دارای یکهزار و ۱۰۰ سهمیه بود، عنوان کرد: شناسایی و معرفی این بانوان، کار مشترک امور بانوان، امور اجتماعی استانداری و کمیته امداد امام خمینی(ره) استان است.

وی با بیان اینکه اعتبار در نظر گرفته شده برای توانمند سازی بانوان سرپرست خانوار به لرستان تزریق شده و از هفته آتی به صورت جدی اقدامات لازم در این رابطه انجام می شود، افزود: امور اجتماعی و امور بانوان استانداری لرستان با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اقدامات لازم را در زمینه توانمند سازی بانوان اجرایی خواهند کرد.

گفتنی است،همایش یک روزه توانمند سازی زنان سرپرست خانوار در شهر مشهد به ریاست دکتر عباسی معاون وزیر کشور و رئیس سازمان امور اجتماعی، معاون مشارکت های اجتماعی و معاون اشتغال کمیته امداد کشور و مدیران کل امور بانوان و امور اجتماعی استانداری های سراسر کشور برگزار شد.

انتهای پیام/