توسعه «نوغانداری» در لرستان/ ۵۱۰۰ نهال اصله توت توزیع شد

معاون سازمان جهادکشاورزی لرستان از توزیع پنج هزار و ۱۰۰ نهال اصله توت در استان خبر داد

به گزارش همای سعادت،صادق اسداللهی در حاشیه این مراسم اظهار کرد: با همکاری سازمان فضای سبز خرم آباد توانستیم پنج هزار و۱۰۰نهال اصله توت را برای توسعه طرح نوغاندار پرورش کرم ابریشم تهیه و به سایر شهرهای استان ارسال کنیم.

وی افزود:یکی از برنامه‌های معاونت بهبود تولیدات دامی کشور، توسعه نوغانداری در در استان ها است وبرای توسعه آن، داشتن نهال توت و توزیع وتوسعه آن به سایر شهرستان های استان یک ضرورت است.

اسدالهی گفت:به همین خاطر امسال طبق برنامه ریزی که معاونت بهبود تولیدات دامی کشور برای استان داشته است، قرار بود که ما ۱۰۰۰ اصله توت را در استان توزیع کنیم اما با پیگیری‌هایی که با همکاران شهرداری و فضای سبز خرم آباد داشتیم این عدد به پنج هزار و ۱۰۰ نهال اصله افزایش دادیم.

وی در ادامه بیان کرد :از این تعداد نهال اصله سه هزار و ۸۰۰ نهال دراختیار سازمان پارک ها ومیادین شهرداری خرم آباد قرار داده شد، ۲۰۰نهال به شهرداری شهرستان چگنی و یک هزار اصله دیگر به شهرداری شهرستان سلسله ارسال کردیم.

تصریح کرد:از برگ این نهال ها برای تولید نوغان استفاده می شود‌و پیش ‌بینی ما این است که با توجه به اقدامات خوبی که ما طبق تفاهم‌نامه با سازمان میادین و پارک ها و همچنین بابنیاد برکت داشته امیدواریم ۲۰ نفر از متقاضیان تولید «نوغانداری» از این فرصت به دست آمده استفاده کنند و بتوانیم حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ کیلوگرم پیله طرح و با اشتغال حدود حداقل ۲۰ نفردر استان به عنوان یک کار نو راه اندازی کنیم.

بنا به این گزارش،صادق اسداللهی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی لرستان به همراه مظفر افشار معروف به پدر بلوط ایران ومدیران شهرداری خرم آباد اقدام به کاشت نهال اصله درفضای سبزساحلی خرم رود خرم آباد کردند‌.

انتهای پیام/