توصیه‌های امداد رسانی صحیح در حوادث ترافیکی

سرپرست اورژانس لرستان توصیه‌های امداد رسانی صحیح در حوادث ترافیکی را اعلام کرد.

به گزارش همای سعادت، محسن‌ آدینه‌وند،در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ابتدا باید از وجود مصدوم در صحنه حادثه مطمئن شد و بعد با شماره ۱۱۵ تماس گرفته شود،خاطرنشان کرد:هنگام تماس با اورژانس ۱۱۵ اطلاعات کامل از نوع حادثه،تعداد مصدومان و میزان آسیب اعلام شود.

وی اضافه کرد:بعد از اعلام به اورژانس، تلفن تماس گیرنده باید در حالت آزاد باشد، ممکن است اورژانس ۱۱۵ برای کسب اطلاعات بیشتر تماس گیرد.

آدینه وند با تاکید بر اینکه در اعلام نشانی محل تصادف عجله نشود،ادامه داد:اگر آدرس را نمی‌دانید،کمک بخواهید ضمن اینکه اگر در صحنه حادثه نیاز به نجات مصدومان باشد،مانند بسته شدن درب های ماشین یا واژگونی خودرو، حتما اطلاع داده شود و از جابجایی مصدومان در صحنه حادثه و بیرون کشیدن آنها از داخل خودرو مگر در موارد احتمال آسیب بیشتر از جمله انفجار و سقوط، بعلت ایجاد آسیب‌های بیشتر به مصدوم خودداری شود.

سرپرست اورژانس لرستان با تاکید بر اینکه باید مسیر برای ورود خودرو های امدادی باز نگه داشته شود و از ازدحام در محل حادثه خودداری شود،اضافه کرد،:تا رسیدن نیروهای امدادی در صورت امکان، علائم حیاتی بیمار بررسی شود و تغییر شرایط وی به اورژانس اطلاع داده شود.

وی،اظهار کرد:زمانی که تصادفی در نقطه‌کور مانند پیچ جاده‌ها اتفاق می‌افتد باید در فاصله مناسب از محل حادثه با علامت دادن ” تکان دادن پارچه یا روشن کردن آتش در شب” به بقیه رانندگان وجود حادثه را اطلاع دهند.

انتهای پیام/