تکمیل ۳۰ پروژه نیمه تمام ورزشی در لرستان تا پایان سال جاری

مدیر کل ورزش وجوانان لرستان،گفت:در دولت سیزدهم ۳۰ پروژه عمرانی- ورزشی نیمه تمام در استان تا پایان سال جاری به پایان خواهد رسید.

به گزارش همای سعادت آنلاین به نقل از برنا لرستان، سید” آرش قیاسیان “در شورای عالی ورزش استان که مناسبت هفته” تربیت بدنی و ورزش” و باحضور استاندار لرستان در سالن جلسات استانداری برگزار شد،با بیان اینکه ورزش استان دارای گستره عظیمی از ورزشکاران در رده های بانوان وآقایان است، اظهار کرد: لرستان با حدود ۴۶هزار ورزشکار سازمان یافته و ۶۰۰ هیات ورزشی از تأثیر گذاران و مدعیان قهرمانی در ورزش کشور در سطوح ملی و بین المللی است.

وی با اشاره به حضور موفق ورزشکاران لرستانی در مسابقات بین المللی، افزود:کاروان اعزامی لرستان در رقابت های کشور های اسلامی،موفق به کسب ۸ مدال طلا، نقره و برنز در رشته های وزنه برداری،کشتی و دو ومیدانی شد.

مدیرکل ورزش وجوانان لرستان با اشاره به جایگاه استراتژیک ورزش در جامعه، تصریح کرد:ورزش به عنوان پدافند غیر عامل در مبارزه با ناهنجاری های اجتماعی،حفظ سلامت جامعه و پیشگیری از هزینه های درمان و موضوعات پزشکی نقش موثری دارد همچنین توریسم ورزشی می تواند در حوزه اقتصادی نقشی مکمل داشته باشد.

قیاسیان به دست آوردهای ورزش قهرمانی در لرستان، اشاره کرد و گفت: وجود قهرمانانی مثل حامد امیری در پارالمپیک،الهام حسینی در وزنه برداری، قیاسی و سرلک در کشتی، مصطفی نژاد و گنجی در دو و میدانی و… از جمله این این دست آورد ها محسوب می شوند؛همچنین برگزاری سه کنگره ملی به عنوان میزبان در وزنه برداری و دو و میدانی را می توان از دیگر دست آوردهای حوزه ورزش قهرمانی برشمرد.

مدیرکل ورزش وجوانان لرستان به موفقیت های حوزه عمرانی _ورزش استان است نیز اشاره کرد و افزود: ۳۰ پروژه عمرانی نیمه تمام و تعریف شده با عنایت دولت سیزدهم و حمایت های استاندار در پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید.

وی بیان کرد:حوزه عمرانی – ورزشی استان باتوجه به احصا انجام گرفته در صورت هزینه ۳۰۰ میلیارد تومان می تواند به جایگاه اصلی خود رسیده و ۸ سانتیمتر نیز به سرانه ورزشی استان اضافه شود.

انتهای پیام/