جریمه ۳۵ میلیارد ریالی واحدهای صنفی متخلف در استان

جعفری گفت: واحدهای صنفی متخلف لرستان نوروز امسال بیش از ۳۵ میلیارد ریال جریمه شدند.

به گزارش همای سعادت آنلاین، بهمن جعفری رئیس صنعت، معدن و تجارت لرستان، اظهار داشت: در این مدت ۴۰ تیم در حوزه نظارت و بازرسی استان، نسبت به رصد و پایش انواع کالا و خدمات اقدام کردند و گشت های مشترک نیز به صورت روزانه با همکاری دستگاه‌های تخصصی و سایر دستگاه‌های اجرایی و نظارتی به صورت مستمر انجام شد.

وی افزود: اداره کل بازرسی، تعزیرات حکومتی، فرمانداری ها، شبکه بهداشت و درمان، دامپزشکی، اتاق اصناف، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و گردشگری، اماکن نیروی انتظامی، معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی، غله و خدمات بازرگانی، استاندارد، نیروهای بسیج و سپاه ، دستگاه های امنیتی و پلیس اقتصادی در گشت های مشترک حضور داشتند.

رئیس صنعت، معدن و تجارت لرستان تصریح کرد: در این طرح رستورانها، تالارپذیرایی، هتل، صنوف پوشاک، کیف و کفش، آجیل و شیرینی، میوه و تره بار، گوشت، مرغ و ماهی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، نانوایی، کشتارگاه و انبارسردخانه ها، حمل و نقل درون و برون شهری، واحدهای خدماتی از جمله تعمیرگاه‌، قالیشویی و خشکشویی ها دراولویت رصد و پایش قرار گرفتند.

جعفری اضافه کرد: در طرح نظارتی ویژه نوروز ۱۴ هزار و ۳۲۰ فقره بازرسی و بازدید از واحدهای صنفی و اقتصادی سطح استان صورت گرفت و منجر به تشکیل هزار و ۵۶۹ پرونده تخلفاتی به ارزش بیش از ۳۵ میلیارد ریال شد.

وی گفت: از تعداد هزار و ۷۲۶ تخلف کشف شده به ترتیب عدم درج قیمت، عدم ارائه فاکتور خرید، عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی و گرانفروشی بیشترین سهم را به خود اختصاص دادند.

به گفته وی از تعداد پرونده های تشکیل شده در استان، ۷۹۸ فقره به ارزش بیش از هفت میلیارد ریال مربوط به مرکز استان است.

انتهای پیام/