جناب وزیر؛لرستان مهندس میخواهد نه معلم!

همگان به خوبی می دانند که یکی از مهمترین چالشها و دغدغه های موجود در لرستان در بخش عمران و راه و شهرسازی است.

یادداشت-همای سعادت آنلاین -بخشی که بیشترین اعتبارات را به خود اختصاص داده و اما به علت های مختلف از قبیل بی توجهی، سوءمدیریت، عدم تامین اعتبارات لازم، وجود عناصر پرقدرت طایفه گرا و …سالانه جان هزاران نفر را گرفته و یا به مخاطره انداخته و از این جهت مبحث ذیل در خصوص مدیریت آینده این بخش حائز اهمیت است که توجه مخاطبان را به آن جلب میکنم.

شنیده ها حاکی از آن است که وزیر محترم راه و شهرسازی بنا به دلایلی نامعلوم و یا شاید معلوم اما غیرمنطقی در صدد است تا مدیرکلی راه و شهرسازی لرستان را به فردی بی تجربه در بخش عمران ، معلمی از بدنه آموزش و پرورش واگذار و یا بهتر بگویم اهداءکند !!!! و صدالبته که جایگاه و شأن معلمی همواره برای بنده مقدس بوده و نیک می دانم معلمان عزیز شهر و دیارم با آن وسعت دید و نگاه منصفانه اشان جزءاصلی ترین مخالفین چنین انتصابی هستند و هرگز از این جهت خرده ای نخواهند گرفت.

جناب آقای وزیر به عنوان یک خبرنگار لرستانی از شما سوال می کنم:
در مورد پیچ‌ها و گردنه های مهیب و سخت لرستان به چه میزان آمار و اطلاعات را در اختیار دارید و اشرافیت شما بر اوضاع نابسامان لرستان تا چه حدی است ؟ راه های حادثه خیز و مسکن مهرهای نیمه تمام لرستان را به چه کسی میخواهید واگذار کنید؟ آیا می دانید طی چهار سال گذشته در اثر وضعی انتصاب مدیران ضعیف چند کیلومتر از چهار خطه های منتهی با مرکز استان تحویل شده است.؟در جریان افزایش آمار تصادفات، طی چهار سال گذشته قرار دارید؟میزان واحدهای مسکن مهر تحویلی در لرستان چقدر بوده است و تناسب آن با آمار کشوری را چگونه ارزیابی می کنید.؟!!
به راستی چرا برخی مرکز نشینان مایل به توسعه و عمران وآبادانی لرستان نیستند؟ حتما در جریان ساخت ۸۸ هزار واحد مسکونی در طرح جهش تولید مسکن در لرستان محروم هستید.بر اساس کدام ادله اصرار به مدیریت معملی دارید که نه تنها با مبانی عمران آشنایی ندارد بلکه بعید به نظر می رسد الفبای عمران را هم بداند؟ با این اوضاع نابسامان که تنها بخشی از آن شرح داده شد، آیا باز هم تاکید بر انتخابتان دارید؟

جناب وزیر ، نیک می دانید، راه و شهرسازی، موتور محرکه ی اشتغال و توسعه در استان لرستان است.چرا عده ای بی تعهد در تلاشند تا شما را مجاب به انتخاب فردی کنند که در کمترین سطح دانش در بحث عمران قرار دارد و اساسا هیچ تجربه اجرایی در این حوزه را ندارد؟آیا میخواهید موتور محرکه ی اشتغال را به فردی واگذار کنید که حتی توان ساخت یک واحد مسکونی را برای خود هم نداشته و‌ ندارد؟!!

تحقیق کنید:که چه نیت های شوم سیاسی میتواند پشت این قضایا باشد؟
آیا میخواهند برای کاندیداهای مجلس در ادوار مابعد رزومه درست کنند؟ (عوامل محترم شورای نگهبان حتما نسبت به این مسئله دقت عمل لازم را داشته باشند که مومن و انقلابی آن است که مسئولیتی را که در آن تخصصی ندارد، نپذیرد، که عین ظلم است بر مردم لرستان و جامعه اسلامی و بدانید عدم‌موفقیت قطعی اینگونه افراد نه تنها هزینه های سنگینی بر بیت المال روا خواهد داشت بلکه سبب خلق ناامیدی ها،نسبت به موازین و آرمانهای مقدس نظام اسلامی خواهند شد که بر خلاف منویات مقام‌معظم رهبری است که همواره امید بخشی در جامعه را فریاد میزنند.)
در نتیجه مراقب باشیدو در انتخاب مدیرانتان به محتوای بیانیه گام دوم انقلاب رجوع کنید که چراغ راه و نشان دهنده توسعه ایران اسلامی است.

جناب وزیر مستحضرید بانیان وضع موجود علیرغم گذشت ده ماه از عمر دولت انقلابی همچنان بر سر کار هستند و مردم منتقد هستند و منتظر تحولی که شما نیز تاکنون نتوانسته اید خواسته ها و انتظارات را برآورده نمایید و دیری نخواهد گذشت که چهار سال شما نیز تمام میشود، پس با انتخابی نادرست بار دیگری بر گرده مردم نگذارید و مخصوصا مراقب افراد طایفه گرای متصل به وزارتخانه خود باشید و اجازه ندهید بر عملکرد و نگاه دولتی در طراز انقلاب اثر منفی بگذراند چرا که آنان هر کاری میکنند تا به مناصب‌و‌ صندلیهای قدرت چند روزه دنیوی متظاهرانه دست یابند، حتی به قیمت نابودی سفره و ‌سرپناه مردم….

از این جهت ما مطالبه گران لرستانی‌ به عنوان نماینده افکار عمومی ، پیرو منویات رهبری معظم انقلاب ، ضمن اعلام مخالفت جدی خود با این انتخاب احتمالی و احساسی برابر با آنچه پیش تر به آن اشاره کردم اعلام می داریم و اذعان داریم،در طراز مدیران مدنظر در بیانیه گام دوم انقلاب برای مدیریت و سکانداری حوزه عمران قرار ندارد و در صورت تاکید شما بر این تصمیم ، انتظار آن داریم تنها دو دلیل از دلایل اصرارتان در انتخاب فرد مورد نظر را شفاف برای مردم توضیح دهید. همچنین فراموش نکنید شما در دولتی با رویکرد انقلابی به وزارت دست یافته اید و‌متعهد هستید که منشاءخیر عمومی باشید و‌نه‌ منشاء خیر فرد یا افرادی خاص.

و پیشنهاد آخر اینکه ؛اگر توانمندی این معلم عزیز ما برای شما محرز شده ، عنایت فرموده ایشان را به مدیرکلی راه و شهرسازی زادگاهتان در استان فارس منصوب نمایید و ما عطایش را به لقایش می بخشیم.همچنین یک‌ تذکر هم به آن دسته از خبرنگارانی که خود را خبرنگار آزاد و سفیر روشنگریها میخوانند، ضروریست که سکوتشان در این باب گواهیست مستدل از اینکه جنسشان از همان جنس طایفه گرایی است اینجا منفعت طایفه برایشان حائز اهمیت است و بهتر است قدری شریف باشند و‌منافع استان را در نظر بگیرند که بحران اندر بحران شکل نگیرد.

فاطمه سعادت راد- روزنامه نگار

انتهای پیام/