حفظ قرآن با چشم نابینا/ روایت یک دختربچه بروجردی که با قرآن مأنوس شد

عشق و علاقه«معصومه قدمی»،دختربچه روشندل بروجردی به حفظ قرآن کریم سبب شده تا در شش سالگی حافظ جزء ۳۰ قرآن شود و با علاقه خاصی این کار را ادامه دهد.

به گزارش همای سعادت به نقل از سفیرافلاک، «معصومه» بچه دوم خانواده است، به محض تولد پزشکان متوجه می‌شوند که مادرزادی نابیناست و مطلقا نمی‌تواند ببینید، این خبر بد، شادی حضور معصومه را کمرنگ می‌کند و پدر و مادرش در پی راه درمان، راهی تهران می‌شوند تا شاید نور چشم‌های او بازگردد اما در آنجا هم نتیجه‌ای نمی‌گیرند و به شهر خود باز می‌گردند.این مختصری از زندگی یک دختر بچه شش ساله بروجردی است که در بدو تولد نابیناست اما این روزها با شور و اشتیاق خاصی به سمت حفظ قرآن کریم رفته و هم‌اکنون حافظ جزء ۳۰ قرآن است.

با پروین کریمیان مادر «معصومه قدمی»، این روشندل بروجردی هم صحبت شدیم تا از فرزندش بیشتر برایمان بگوید که بیان می‌کند: متولد سال ۶۷ و دارای سه فرزند هستم، دختر بزرگم کلاس دوم و معصومه پیش‌دبستانی است. وقتی معصومه به دنیا آمد دکتر گفت چشم‌هایش نمی‌بیند اما ما او را به تهران بردیم تا شاید راه درمانی برای او داشته باشند که در آنجا نیز گفتند مشکل معصومه مادرزادی است، شبکیه چشم او متلاشی و جمع نشده است از این رو نابینای مطلق است.اکنون که شش سال از این ماجرا می‌گذرد، معصومه قصه ما قد کشیده و راهی پیش‌ دبستان شده است تا در آنجا با دستان کوچکش مشق علم کند و دنیای دیگری را پیش چشم خود باز کند.

وقتی معصومه به پنج سالگی می‌رسد، مادرش متوجه علاقه و استعداد او به قرآن می‌شود و همین سبب می‌شود تا مادر به فکر آموزش معصومه بیفتد تا این استعدادش را دنبال کند.

مادر معصومه می‌گوید: اذان که از تلویزیون پخش می‌شد دخترم با عشق و علاقه خاصی به آن گوش می‌داد، من هم وقتی دیدیم علاقه دارد سعی کردم سوره‌های کوتاه را برایش بخوانم، پس از هر بار خواندن معصومه سریع یاد می‌گرفت و تکرار می‌کرد.

وی بیان می‌کند: وقتی دیدم علاقه زیادی به حفظ قرآن دارد گفتم باید برای او کاری انجام دهم از این رو تابستان سال گذشته برای ثبت نامش به چندین دارالقرآن رفتم اما با توجه به اینکه معصومه نابینا بود کسی او را ثبت نام نکرد.

کریمیان عنوان می‌کند: از طریق دارالقرآن به نتیجه نرسیدم اما برای آموزش او پیگیری‌های زیادی کردم تا اینکه توانستم شماره‌ای از یک دارالقرآن در تهران پیدا کنم که در نهایت کلاس آنلاینی برای معصومه فراهم شد.

وی ادامه می‌دهد: معصومه دو روز در هفته به صورت آنلاین آموزش حفظ قرآن می‌بیند و اکنون حافظ جزء ۳۰ است و با توجه به علاقه‌ای که دارد این قصد را دارد که روخوانی قرآن را هم انجام دهد.

با معصومه این دختربچه روشندل نیز هم‌صحبت شدیم تا از حس و حال قرآن خواندنش برایمان بگوید که با صدای کودکانه و معصومش می‌گوید: قرآن زیادی حفظ کردم، قرآن خواندن رو دوست دارم چون خدا بچه‌هایی که قرآن را حفظ کنند دوست دارد.

وی که علاقه خاص‌تری به «سوره حمد» دارد ادامه می‌دهد: موقع خواندن قرآن حس خوبی دارم و احساس می‌کنم که فرشته‌ها پشت سرم می‌آیند.

انتهای پیام/