دادستان پلدختر نسبت به کلاهبرداری در قالب نامه‌های سفر دولت هشدار داد

دادستان عمومی پلدختر گفت: مردم این شهرستان با توجه به اثبات وجود کلاهبردارانی در منطقه مبنی بر پیگیری نامه‌های رییس جمهور، فریب این افراد را نخورند.

به گزارش همای سعادت، علی امرایی ،به رسانه ها اعلام کرد: به دنبال سفر رییس جمهور و هیات همراه به استان لرستان برخی افراد با سو استفاده از این فرصت و ضعف نفس اشخاص، قصد کلاهبرداری دارند که لازم است مردم با آگاهی از این موضوع فریب آنان را نخورند.

وی افزود: بر اساس شکایت های مردم به دادگستری پلدختر مبنی بر کلاهبرداری پیرامون سفر رییس جمهور ، مشخص شد افرادی پس از تماس با همشهریان با  اعلام اینکه از سوی دفتر رییس جمهور ، استانداری، فرمانداری یا سایر نهادهای دولتی و مرتبط با دولت تماس می گیرند قصد اخاذی از مردم را دارند.

دادستان پلدختر گفت: این افراد به مردم اعلام می کنند پیگیر نامه ها، مشکلات و درخواست شما هستیم و سپس با کسب اطلاعاتی به بهانه های مختلف و واهی از جمله پیگیری و بررسی نامه های مردمی به رییس جمهور اعتماد مردم را جلب می کنند.

امرایی افزود: کلاهبرداران سپس با کشاندن مردم پای عابر بانک از آنها می خواهند برای پیگری درخواست خود از رییس جمهور وجهی تحت عنوان موجودی در حساب بانک و کارت عابر بانک مشخص پرداخت کنند.

وی  یادآورشد: کلاهبرداران با این ترفند و مانور متقلبانه اشخاص را فریب می دهند و در نهایت اموال مردم را تحصیل و کلاهبرداری می کنند ، این در حالی است که پیگیری درخواست و نامه های مردم به رییس جمهور نیاز به هیچگونه هزینه و پرداخت وجهی نداشته و ندارد.

دادستان عمومی پلدخترگفت: در این رابطه پرونده هایی در سطح شهرستان تشکیل شده که دادستانی پیگیر موضوع است.

امرایی ازشهروندان و مردم خواست در صورت مشاهده این گونه موارد و اطلاع از آن در اسرع وقت مراتب را به پلیس و دستگاه قضایی اطلاع دهند.

ایرنا
انتهای پیام/