دانشگاه لرستان در فهرست وزارت آموزش عالی عراق قرار گرفت

دانشگاه لرستان در فهرست ۶۲ دانشگاه از ایران قرار گرفته که از نظر وزارت آموزش عالی کشور عراق به عنوان دانشگاه های معتبر ایران برای تحصیل دانشجویان عراقی،انتخاب و معرفی شده اند.

به گزارش همای سعادت،روابط عمومی دانشگاه لرستان در اطلاعیه ای اعلام کرد:با استناد به گفته های اخیر هاشم داداش پور، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، وزارت آموزش عالی عراق برپایه نظام های رتبه بندی علمی دانشگاه ها از شامل کیو اس، شانگهای و تایمز، برای سال ۲۰۲۳ میلادی، تعداد ۶۲ دانشگاه از ایران را به عنوان دانشگاه های معتبر برای تحصیل دانشجویان عراقی معرفی کرده است که اسم دانشگاه لرستان نیز در این فهرست قرار دارد.

در سال میلادی گذشته،اسم دانشگاه لرستان در این فهرست قرار نداشت که در سال جدید میلادی نام دانشگاه لرستان به فهرست دانشگاه های معتبر ایران از نگاه وزارت آموزش عالی کشور عراق، افزوده شده است.

دانشجویان عراقی که تمایل به تحصیل در دانشگاه های ایران دارند با مجوز وزارت آموزش عالی این کشور به دو گروه بورسیه دولت عراق و شهریه پرداز تقسیم بندی شده اند. جذب دانشجوی بین الملل(غیرایرانی) و تقویت و ارتقای زیرساخت های بین المللی از جمله شاخص هایی است که برای اعتبارسنجی علمی، آموزشی، پژوهشی یک دانشگاه به کار می رود.

همچنین گسترش ارتباطات علمی دانشگاه های داخل کشور با دانشگاه های خارج از کشور به ویژه کشورهای اسلامی از اولویت های کاری است.

در حال حاضر،مدیریت گروه همکاری های علمی بین المللی دانشگاه لرستان را “غلام حسین حسینی”،دکترای زبان و ادبیات فرانسه برعهده دارد.

انتهای پیام/