در بحث منابع طبیعی استان تاریخ ساز شد/رونمایی از یک فروند هواپیمای کوچک برای پایش جنگل ها و مراتع

با حضور دکتر خادمی استاندار لرستان، امیری معاون عمرانی استانداری، #بازدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، روز پیکر مدیر کل حوزه استاندار، نجفی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان،ایرانی مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری استان و کاملی مدیر فرودگاه خرم آباد، از یک فروند هواپیمای پایش جنگل ها و مراتع رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری همای سعادت آنلاین ،استاندار لرستان گفت: بارش های مطلوب سال گذشته و اوایل سالجاری که در کشور و استان رخ داد، سبب گردید که پوشش گیاهی غنی شده و مراتع و علوفه ها رشد فزاینده ایی داشته باشند که همین امر، می تواند خطر آتش سوزی جنگل ها و مراتع را در این فصل گرم قوت ببخشد.

سید موسی خادمی اظهار داشت: سوای پوشش گیاهی غنی، عوامل طبیعی، سهل انگاری برخی از افراد و تفرج گران نیز احتمال آتش سوزی را بیشتر نموده که برای شناسایی نقاط حریق، استقرار یک فروند هواپیمای پایش جنگل ها و مراتع در استان ضروری بود.

وی وجود این هواپیما برای شناسایی حریق در نقاطی که صعب العبور هستند را بسیار ضروری دانست و افزود : خوشبختانه طی مذاکراتی که از قبل صورت گرفته بود توانستیم این هواپیمای کوچک را برای شناسایی نقطه حریق و پایش جنگل ها و مراتع در استان مستقر کنیم که خدایی نکرده اگر حریقی اتفاق بیفتد بلافاصله در کمترین زمان ممکن نسبت به اطفاء آن اقدام شود.

در ادامه مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان نیز بیان کرد: با مساعدت و مذاکرات دکتر خادمی استاندار سختکوش استان، مجوز ۱۰۰ ساعت پرواز با این هواپیما به منظور پایش جنگلها، حفاظت و پیشگیری از حریق اخذ گردیده است.

شیرزاد نجفی نیز به بارندگی های مطلوب سال گذشته و اوایل سالجاری که منجر به پوشش گیاهی غنی شده است گریزی زد و خاطرنشان کرد: این پوشش غنی اکنون به زنگ خطری برای حریق در سطح جنگل ها و مراتع مبدل گردیده که بایستی همه با همدلی و همکاری با هم، از جنگل ها و مراتع صیانت کنیم و نگذاریم که حریقی در سطح جنگل ها و مراتع رخ دهد.

گفتنی است ، برای اولین بار است که در تاریخ منابع طبیعی لرستان، یک فروند هواپیمای کوچک برای پایش جنگلها، حفاظت و پیشگیری از حریق در استان مستقر می شود.

خبر : پیام عالیخانی چگنی
انتهای پیام /