دومین نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک و متوسط لرستان افتتاح شد

دومین نمایشگاه توانمندی های صنایع کوچک و متوسط لرستان با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی لرستان افتتاح شد.

به گزارش همای سعادت،عصر شنبه با حضور علی رسولیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و متوسط شهرک‌های صنعتی کشور، اسد عبداللهی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه استانداری لرستان، بهزاد منصوری رئیس صمت لرستان، بختیار رازانی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان و جمعی از مسئولان اجرایی استان دومین نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک و متوسط لرستان افتتاح شد.

معاون وزیر صمت گفت: ۹۷ درصد صنعت کشور صنایع کوچک و متوسط تشکیل می‌دهد و بخش عمده‌ای از اشتغال کشور هم از محل فعالیت بنگاه‌های کوچک و متوسط تآمین می‌شود.

علی رسولیان،اظهار داشت: در شرایط سخت تحریم نیز این بنگاه‌ها نقش مؤثری ایفا کرده‌اند و بسیاری از نیازهای داخل کشور را داخل شهرک‌های صنعتی و نواحی صنعتی تولید کرده‌اند و ما را از وابستگی به خارج نجات داده‌اند.

وی افزود: نمایشگاهی که امروز افتتاح شد چه در سطح تولیدات صنایع دستی و چه صنعتی بالاتر از انتظار من از تولیدات در بخش‌های مختلف از استان لرستان بود.

رسولیان،گفت:هدف عمده‌ی ما از برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها در سطح کشور ایجاد هم‌افزایی بین بنگاه‌های اقتصادی و کمک به بازاریابی بنگاه‌ها می‌باشد که سطح تولیدات و فروش خود را افزایش دهند و بنا داریم این فرآیند در سطح کشور و خارج از کشور ادامه داشته باشد.

معاون وزیر صمت گفت: با توجه به اینکه تقاضا برای سرمایه‌گذاری در سطح کشور افزایش داشته است با نگاه ویژه به مناطق کم‌برخوردار و ایجاد اشتغال، حداقل ۱۰ هزار هکتار اراضی به شهرک‌های صنعتی کشور و در لرستان حدود ۲۰۰ هکتار اراضی اضافه خواهد شد.

وی تصریح کرد: احیای واحدهای راکد یکی از جدی‌ترین موضوعاتی است که سازمان صنایع کوچک و متوسط شهرک‌های صنعتی کشور در دستور کار خود دارد و امسال بیش ۸۴۰ واحد تولیدی راکد با کمک ستاد تسهیل استان ها به چرخه تولید بازگشتند.

خبر؛اسد زاده

انتهای پیام/