شناسایی ۵۶ قلم کالای مغایر با استاندارد در بازار لرستان

مدیرکل استاندارد لرستان از شناسایی ۵۶ قلم کالای مغایر با استاندارد در بازار استان خبر داد.

به گزارش همای سعادت آنلاین، مرضیه قنبریان گفت: بر اساس بازرسی کارشناسان اداره کل در مرداد ماه از سطح بازار استان، ۵۶ قلم کالای مغایر با استاندارد شناسایی شد.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ هزار و ۱۴۶ مورد بازرسی از مراکز عرضه و توزیع جهت شناسایی کالاهای مغایر با استاندارد انجام گرفته است که بیشترین مغایرت ها مربوطه به نداشتن نشان استاندارد، جعل نشان استاندارد و یا نداشتن کد ده رقمی می باشد.

مدیرکل استاندارد استان بیان کرد: فرآورده های مغایر شامل: گلاب، دیگ زودپز، لوله PVC، شکر، دستمال کاغذی، نمک، خرما، اجاق گاز، کلوچه، رشته پلویی، مایع ظرفشویی، پودر ماشین لباسشویی، قند، پنیر، عایق رطوبتی بام، چینی بهداشتی، شیرآلات بهداشتی، کنسرو رب گوجه فرنگی، پنیر پیتزا، زعفران، و … می باشند که بر اساس دستورالعمل های مربوطه، اقدامات لازم اعم از برخورد با واحدهای تولیدی استان و یا اعلام به استان های محل تولید، انجام می شود.

گفتنی است مردم می توانند با ارسال کد ۱۰ رقمی شماره پروانه استاندارد درج شده بر روی کالاها، به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ از مشخصات کالا و هم چنین اعتبار پروانه استاندارد آن آگاه شوند.

انتهای پیام/