ضرورت احداث پارک های محله ای در راستای ارتقای سطح زندگی و سلامت عمومی

بیرانوند تاکید بر اینکه ایجاد این پارک‌های محله‌ای، موجب ایجاد شور و نشاط در میان اهالی محله می‌شود،گفت: این امر، در راستای ارتقای سطح زندگی و افزایش سطح سلامت مردم مؤثر خواهد بود.

به گزارش همای سعادت آنلاین به نقل از مهر لرستان، رضا بیرانوند، رئیس شورای اسلامی شهر خرم آباد روز چهارشنبه در مراسم افتتاح ۳ بوستان یاس، نسترن و مدافعان سلامت در خرم آباد، با اشاره به اینکه ساخت پارک‌های محله‌ای برای این شهر، یک امر ضروری است، اظهار داشت: شورای ششم، ایجاد پارک‌های محله‌ای را در دستور کار دارد و شهردار خرم آباد نیز خوشبختانه توانسته است که این امر را در دستور کار خود قرار دهد.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد این پارک‌های محله‌ای، موجب ایجاد شور و نشاط در میان اهالی محله می‌شود عنوان کرد: این امر، در راستای ارتقای سطح زندگی و افزایش سطح سلامت مردم مؤثر خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر خرم آباد با بیان اینکه از شهردار خرم آباد انتظار داریم که این پارک‌های محله‌ای در تمام مناطق شهر ایجاد شوند افزود: امیدواریم در این زمینه، شاهد اجرای عدالت باشیم و در چهار گوشه خرم آباد این پارک‌های محله‌ای ایجاد شوند.

بیرانوند با بیان اینکه ایجاد فضای سبز یکی از عوامل پایداری توسعه در زندگی شهری محسوب می‌شود بیان داشت: هر محله در شهر نیازمند فضای سبز و پارک اختصاصی است، محله‌هایی که حتی یک متر فضای سبز ندارند.

وی با اشاره به اینکه سرانه فضای سبز در ایران بین ۷ تا ۱۲ متر است بیان داشت: متأسفانه این عدد در شهر خرم آباد بسیار پایین است و تنها ۴.۱ متر است که خیلی کم است.

رئیس شورای اسلامی شهر خرم آباد با تاکید بر اینکه بر اساس استانداردهای زیست محیطی بین المللی این عدد باید بین ۲۰ تا ۲۵ متر باشد گفت: سرانه فضای سبز در محله‌های قدیمی این شهر، حتی به یک متر هم نمی‌رسد.

بیرانوند با تاکید بر اینکه سرانه فضای سبز در محله‌های «اسد آبادی»، «کوی علی آباد»، «فلک الدین»، «ماسور» و… کم است ادامه داد: متأسفانه در محله‌هایی در شهر خرم آباد مانند «پشته جزایری»، «ده محسن»، «پای خالدار»، «کمالوند»، «گیلوران» و «قلعه سنگی» که در دهه‌های نه چندان دور به شهر خرم آباد ملحق شده‌اند سرانه فضای سبز در آنها حتی یک متر هم نیست.

وی با بیان اینکه این امر، یک زنگ خطر برای شهر خرم آباد محسوب می‌شود گفت: این محله‌ها که مانند قارچ سبز شده‌اند و از لحاظ سرانه فضای سبز، آموزشی، پیاده رو و… دارای مشکل هستند، چرا باید در دهه‌های نه چندان دور به خرم آباد ملحق شوند و اگر بخواهیم یک پارک محله‌ای در آنها ایجاد کنیم با مشکل مواجه می‌شویم.

انتهای پیام/