ضرورت توجه به تثبیت مدیریت ورزش و جوانان لرستان

با روی کار آمدن دولت های جدید، رای اعتماد مجلس به وزراء و انتخاب استانداران، جا به جایی و عزل و نصب مدیران دستگاهها آغاز می شود، دیگر فرقی نمی کند مدیران دولت قبل لایق و متخصص یا ضعیف و ناتوان بوده اند همه از دم تیغ گذرانده می شوند. این نوع عزل و نصب ها ” چوب حراج بر پیکره مدیریت کشور است “. درد بزرگی که همچنان بدون درمان مانده است.

یادداشت-همای سعادت-البته به ندرت اما پیدا می شود مثل ” محمد اسلامی ” وزیر راه و شهرسازی یا مدرس خیابانی معاون و سرپرست وزارت صمت دولت روحانی که به ریاست سازمان انرژی اتمی و استانداری ویژه سیستان و بلوچستان دولت رئیسی منصوب شده اند. استاندار هم در اقدامی خوب با تایید مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان لرستان زمینه ابقاء خانم شاداب فر که در دولت قبل تنها ۸ ماه مدیرکل بوده را فراهم کرد تا وزیراقتصاد حکم خانم شاداب فر را تمدید کند.

مهمترین شاخص ارزیابی مدیران متخصص، متعهد، دلسوز و شجاع التزام عملی به قانون اساسی، آرمان های انقلاب و امام(ره)، ولایت فقیه و رهبری است.مردم از استاندار زیویار انتصاب مدیران متخصص، دلسوز و توانمند می خواهند زیرا دیگر فرصتی برای آزمون و خطای انتصاب مدیران باقی نمانده است. رسانه ها هم برحسب رسالتی که دارند وظیفه دارند در چنین مباحثی پیشنهاد و راهکارهای خود را ارائه دهند به قول سعدی علیه رحمه؛

من آن چه شرط بلاغست با تو می‌گویم تو خواه از سخنم پند گیر و خواه ملال

یکی از دستگاههایی که این روزها بحث تثبیت یا تغییر مدیریت آن داغ است و جمعی گزینه تصاحب مدیر کلی هستند، اداره کل ورزش و جوانان استان لرستان است، خوشبختانه حجت الاسلام رئیسی برای اولین بار مسئولیت وزارت ورزش را به یک ورزشکار سپرد تا دکتر حمید سجادی با هوش و ذکاوتی مدیریتی که دارد ومهمتر از آن هویت اصلیش که از جنس ورزش است بتواند ورزش را مدیریت، مشکلات را برطرف و کشورمان را در میادین ورزشی بین المللی، جهانی و المپیک صاحب مدال و مقام کند. بعد از انتخاب وزیر ورزش، موفقیت ورزش کشور در گرو مدیران کل قوی و کاربلد ورزشی استان ها است.حال که هر کدام از گزینه های مدیریت ورزش استان با تحصیلات مرتبط و غیر مرتبط، با تجربه و بی تجربه، اصلاح طلب و اصول گرا، ورزشکار و غیر ورزشکار در حال رایزینی هستند امیدوارم استاندار محترم با در نظر گرفتن جمیع جهات و لحاظ نمودن شاخص های یک مدیر موفق، در تایید گزینه مدیریت ورزش و جوانان استان به وزارت ورزش، حساسیت و دقت نظر بیشتریاز خود نشان دهد.

مدیر کل فعلی ورزش و جوانان بومی استان لرستان و اهل شهرستان الیگودرز می باشد. اصول گرا بودن او بر کسی پوشیده نیست. حشمت اله امان الهی در دولت های نهم و دهم، قائم مقام، معاون توسعه منابع انسانی، معاون فرهنگی و امور جوانان و ریاست امور مالی و اداری اداره کل ورزش و جوانان لرستان بوده است. وی علاوه بر فرماندهی پایگاه مقاومت بسیج اداره کل ورزش و جوانان استان، داور و مربی بین المللی تکواندو می باشد. ایشان ازجمله مدیران خوش فکر و آینده دار ورزش است که پس از اتفاقات اداره کل ورزش و جوانان و در حالی که ۱۲ گزینه اصلاح طلب در دولت روحانی برای پست مدیرکلی خیز برداشته بودند تنها گزینه اصول گرا بود که بدون حمایت و پشتوانه سیاسی، با کارنامه و برنامه موفق شد وزارت ورزش و استاندار وقت را متقاعد کند تا در ۸ ماه پایانی دولت دوازدهم به سمت مدیر کل ورزش و جوانان استان منصوب شوند

حجت الاسلام شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان که به خاطر تواضع و فروتنی مورد وثوق و احترام مردم و مسئولین است در خصوص انتصاب مدیران تاکید کرده اند خوب است سوابق گذشته گزینه های مدیریت دستگاهها نیز لحاظ گردد که آنها قبلاً کجا بوده و چه کرده اند.این روزها وزارت ورزش نگاه مثبتی و خوبی به ورزش استان لرستان دارد و با اختصاص اعتبارات سفر ریاست جمهوری، موجب شده، سرعت تکمیل پروژه های نیمه کاره و نیمه تعطیل که بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند شتاب بیشتری بگیرند، همچنین ورزشکاران هم استانی در بسیاری رشته های ورزشی افتخار آفرینی کرده اند این نشان می دهد آرامش خوبی بر ورزش استان حاکم است، تقویت این آرامش به تثبیت مدیریت آن نیاز دارد تا با تخصیص اعتبارات ویژه عملیات اجرایی پروژه های کمتر از ۵۰درصد پیشرفت فیزیکی را نیز در دستور کار قرار دهد. مجموع این اتفاقات خوب منجر به افزایش سرانه فضای ورزشی لرستان می شود، عامل اصلی این موفقیت ها و ادامه آن به تثبیت مدیریت ورزش استان نیاز دارد.

محمد فیضی -سردبیر هفته نامه آوای لرستان

انتهای پیام/