عملکرد موفق بیمارستان شفا در درمان بیماران کرونایی

معاون درمان بیمارستان شفاوی به آمار بالای درمان بیماران کرونایی در بیمارستان شفا اشاره کرد و گفت: در مجموع ۹۵ درصد بیماران بستری در بخش های عادی و ویژه بیمارستان شفا بهبودی خود را بدست آوردند و تنها ۵ درصد از بیماران به دلیل وخامت حال و تشدید بیماری جان خود را از دست دادند.

به گزارش همای سعادت ،دکتر حسین شایسته ، در خصوص درمان بیماران کرونایی در این بیمارستان ۳۱۶ تخت خوابی،اظهار داشت: از همان ابتدای شیوع کرونا و به منظور خدمات رسانی مناسب و مطلوب به هموطنان عزیز تدابیر لازم برای پذیرش و درمان بیماران کووید ۱۹ در بیمارستان شفا بکارگرفته شد و چند بخش مجزا و کاملا تفکیک شده از سایر بخش‌ها به این حوزه اختصاص یافت.

وی به تشریح آمار مربوط به درمان بیماران کرونایی در بیمارستان شفا پرداخت و عنوان کرد: از ابتدای شیوع کرونا و از تاریخ ۱ اسفند سال ۹۸ تا ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ بالغ بر ۳ هزار و ۳۵۸ بیمار کرونایی جهت درمان به بیمارستان شفا مراجعه کردند.

معاون درمان بیمارستان شفا افزود: از این تعداد بیمار ۲ هزار و ۵۸۱ نفر (۷۷ درصد بیماران) در بخش عادی و ۷۷۷ نفر (۲۳ درصد بیماران) در بخش ویژه بستری شدند.

وی به آمار بالای درمان بیماران کرونایی در بیمارستان شفا اشاره کرد و گفت: در مجموع ۹۵ درصد بیماران بستری در بخش های عادی و ویژه بیمارستان شفا بهبودی خود را بدست آوردند و تنها ۵ درصد از بیماران به دلیل وخامت حال و تشدید بیماری جان خود را از دست دادند.

دکتر شایسته با بیان اینکه تعداد جان باختگان کرونا در بخش ویژه ۱۳۳ نفر و در بخش عادی ۴۱ نفر بوده است، خاطرنشان کرد: بر این اساس میانگین جان باختگان مربوط به کرونا در بیمارستان شفا در بخش ویژه ۱۷ درصد و در بخش عادی و اورژانس ۱٫۵ درصد بوده است.

وی یادآور شد: میانگین جان باختگان کرونا در بیمارستان شفا از میانگین کشوری به مراتب پایین تر است و این به واسطه تلاش شبانه روزی پرسنل و برنامه ریزی مدیریت بیمارستان حاصل شده است.

شایان ذکر است بر اساس اعلام مسئولان وزارت بهداشت میزان درمان بیماران کرونایی در لرستان نسبت به میانگین کشور بهتر بوده و تعداد جان باختگان کرونا در این استان به مراتب کمتر از میانگین کشوری بوده است.

منبع ؛تژگاه

انتهای پیام/