فرمانده سپاه لرستان:

عملیات «وعده صادق» سیلی محکمی به جنایت‌های اسرائیل است

فرمانده سپاه لرستان گفت:عملیات «وعده صادق» سیلی محکمی به جنایت‌های متعدد اسرائیل است.

به گزارش همای سعادت، سردار نعمت‌الله باقری در گفت و گو با بسیج ضمن تبریک روز سپاه اظهار داشت: سپاه نهادی برگرفته از دل مردم است که حضرت امام با فاصله زمانی محدود سه ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جهت حفاظت و صیانت از انقلاب دستور تشکیل این نهاد را با نیروی محدود داد .

وی با بیان اینکه خود پاسداران نیز باور نمی‌کردند روزی با عده‌ای محدود به جایی برسند که امروز مجبور شوند با این سطح از تهدیدات و پیچیدگی ها رو به رو شوند افزود:سپاه همگام با انقلاب در مواجهه با تهدیدهای مختلف پیش آمد و تقویت شد و شاهد سپاهی توانمند و تبدیل به بازوی پر قدرت برای نظام و رهبری شده که اثر آن را در عملیات گذشته دیدیم.

فرمانده سپاه لرستان گفت:در اقصی نقاط کشور در تقابل با سپاه گروه‌هایی جهت تجزیه‌طلبی سر درآوردند و اولین ماموریت سپاه برخورد با این گروه‌ها بود و در ادامه جنگ تحمیلی را داشتیم که هیچ کس نمی‌تواند نقش سپاه را در هشت سال جنگ نابرابر نادیده بگیرد که حضور در ماموریت‌های مختلف با کمترین آموزش‌ها و امکانات در کنار ارتش و سایر مجموعه های نیروهای مسلح جلو رفت.

وی عنوان کرد: بعد از دفاع مقدس، ترور شخصیت‌های سیاسی و حفاظت ازآنها مطرح بود که سپاه این مسئولیت را نیز به عده گرفت اما دشمن برای اینکه امنیت ما را زیر سوال ببرند موضوع هواپیما ربایی را به وجود آورد که در دستور کار سپاه قرار گرفت و سپاه حفاظت هواپیمایی تشکیل شد .

باقری با بیان اینکه بحث گروه‌های ضد انقلاب و منافقین و حزب توده را نیز داشتیم افزود: سپاه علیه اینها مقابله کرد و حتی مورد تشویق حضرت امام (ره) نیز قرار گرفت.

وی با بیان اینکه قرارگاه خاتم الانبیا(ص)در حوزه های مختلف نظام و انقلاب را کمک کردند، افزود: در زمینه سازندگی کشور مجموعه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) در تمام حوزه‌ها کمک کرده و تا کنون نیز ادامه دارد و مصداق فعالیت‌های این قرارگاه در سطح استان تقاطع روگذر شهدای جاوید الاثر بود که هفته پیش افتتاح شد.

باقری با اشاره به اینکه در زمینه جنگ‌های سایبری با راه اندازی قرارگاه فضای مجازی با این موضوع مقابله شد، افزود: بخش عظیمی از دانشمندان و مهندسان هسته‌ای ما ترور و به سایت‌های هسته ای توسط همین دشمنان مورد تعرض قرار گرفتند که بنا به تدبیر مقام معظم رهبری سپاه هسته‌ای تشکیل شد و حفاظت و سیاست از سایت‌های هسته ای و شخصیت‌ها و سرمایه‌های ملی کشور را به عهده گرفتند.

وی گفت:در سال ۶۴ با تدبیر حضرت امام(ره) سپاه از نیروی محدود شهری خارج شد و پشت بند آن ویژگی‌هایی که حضرت امام دنبال می‌کرد بحث کمک به مستضعفین، محرومین و مبارزه با استکبار بود و در این راستا باید به خارج از مرزها می‌رفتیم و همین موضوع سبب تشکیل سپاه قدس شد که در کنار چارچوبه اصلی سپاه این بخش نیز راه اندازی شد و خارج از مرزهای جمهوری اسلامی و تحقق فرمان امام (ره) نقش‌های خود را به خوبی ایفا کرده است.

باقری با بیان اینکه قرارگاه خاتم در سطح وسیع در حوزه‌های مختلف کار می‌کند، گفت:رر سطح محدودتر بسیج سازندگی در سپاه‌های استانی در حوزه محرومیت‌زدایی کار می‌کند که اقدامات خوبی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه کارهای خوبی در سپاه استان چه سال های گذشته و چه حال انجام شده و چه آینده انجام می‌شود،گفت: آب‌رسانی به نقاط مختلف این استان را با همکاری قرارگاه امام‌حسن مجتبی(ع) در دستور کار داریم که در زمینه تامین آب شرب روستایی ۷۰درصد جهاد آب‌رسانی در لرستان هم‌اکنون انجام شده‌است، که ۴۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت آب‌ و فاضلاب برای اجرای این طرح منعقد شده‌است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با تأکید به اینکه بخش وسیعی از اراضی کشاورزی در این استان با وجود آب‌های فراوان به‌صورت دیم است، اعلام کرد: تفاهم‌نامه‌ای را با سازمان جهاد کشاورزی برای احداث آب بندها و پمپاژ های آبرسانی به مزارع و باغات را با طرح از آبخیز تا جالیز منعقد کرده‌ایم.

باقری یادآور شد:سه هزار معتاد متجاهر در لرستان وجود دارد و ۴۰۰نفر از این معتادان با پیگیری سپاه و شهرداری در کمپ مادۀ ۱۶ تحت‌درمان قرار گرفته‌اند که ۱۰۰ نفر از این افراد در اردوهای راهیان نور سال جاری شرکت داده می‌شوند.

راه‌اندازی قرارگاه‌های جهادی در مناطق حاشیه‌ای لرستان

وی با اعلام برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی قرارگاه‌های جهادی در مناطق حاشیه‌ای لرستان، بیان کرد: اقدامات جهادی رزمایشی را در این مناطق ظرف یک ماه تا ۴۵ روز انجام می‌دهیم.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با اشاره به عملیات وعدۀ صادق، تأکید کرد:این عملیات به فرمان مقام معظم رهبری انجام شد و شور و اشتیاق وصف‌ناشدنی مردم را در پی داشت.

باقری با بیان اینکه رژیم صهیونیستی تاکتیک ضربۀ هزارچاقو را در مقابل ایران به‌کار گرفته‌است، خاطرنشان کرد: عملیات وعدۀ صادق سیلی محکمی به جنایت‌های متعدد اسرائیل است.

وی با تأکید به استفاده از تجهیزات ترکیبی سپاه در عملیات وعدۀ صادق، عنوان کرد: این عملیات بزرگ‌ترین حملۀ پهپادی و موشکی و نخستین حمله مستقیم علیه رژیم صهیونیستی است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با اعلام شکست عملیات پیشگیرانه و پدافندی رژیم صهیونیستی در عملیات وعدۀ صادق، افزود: این عملیات غافل‌گیرانه نبود، اما هشت لایۀ راداری و چهار لایۀ پدافندی رژیم صهیونیستی در وعدۀ صادق شکست خورد.

باقری گفت:ماهیت گفتمانی و راهبرد رژیم صهیونیستی در عملیات وعدۀ صادق با وجود صرف هزینه‌های هنگفت، حمایت آمریکا و کشورهای اروپایی با شکست مواجه شده‌است.

انتهای پیام/