فعالیت های شبانه روزی دکتر “حیدریان” درجهت رفع نقص مشکل سرمایشی بیمارستان شهید رحیمی /کاربران فضای مجازی افکار عمومی را دلسرد نکنند

جمعی از خبرنگاران ،ظهر امروز دوم تیرماه، جهت بررسی بیشتر در خصوص مشکلات سرمایشی بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد از بخش های مختلف این بیمارستان بازدید کردند.

به گزارش همای سعادت  آنلاین، در چند روز اخیر، انتشار فیلمی مبنی بر نبود امکانات لازم سرمایشی، در بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد، موجب اعتراض و گلایه های زیادی برای این بیمارستان شد. در این خصوص، جمعی از خبرنگاران با دکتر “محمد حیدریان “رییس این بیمارستان،جهت شفاف سازی در خصوص این مشکل دیدار کردند و با حضور در محل بیمارستان شهید رحیمی و بخش‌های مختلف آن، موضوع را بررسی کردند.

دکتر “محمد حیدریان” در گفتگو با خبرنگار همای سعادت، با بیان اینکه فضای مجازی باید فرصتی برای توسعه استان باشد، گفت: از نقدهای منصفانه اصحاب رسانه و فعالین مجازی استقبال می‌کنیم ،همانگونه که مقام معظم رهبری بارها عنوان کرده‌اند: نقد سازنده موجب پیشرفت کشور است اما ای کاش منتقدان، پیش از نشر هر گونه مطلبی، علت آن موضوع را از مسئول مربوطه جویا شوند.

رییس بیمارستان شهید رحیمی با بیان اینکه از ۲۰ بخش این بیمارستان، ۸ بخش، با مشکل سرمایشی مواجه بود، اظهار کرد: متاسفانه تصاویری در فضا مجازی منتشر شده است مبنی بر اینکه رئیس بیمارستان در فضای خنک قرار دارد و نسبت به مشکل این بیمارستان هیچ واکنشی نشان نمی دهد، ولی بنده با توجه به حساسیت موضوع، تمام امکانات اتاق را به دیگر بخش ها جهت رفاه پرسنل و مردم انتقال دادم.

فرسودگی سیستم موتورخانه بیمارستان

وی در خصوص این مشکل توضیح داد: سیستم موتورخانه سرمایشی این بیمارستان فرسوده و بسیار قدیمی است که این فرسودگی و مشکلات عدم خنک‌کنندگی مر بوط به سالیان گذشته است و در خصوص رفع این مشکل، به دلیل اینکه کارشناس متخصص از دیگر استانها اعزام شده و حتی قطعات چیلرها نیز در استان موجود نیست با وقفه مواجه شدیم.

حیدریان گفت: این بیمارستان هم مانند همه مراکز درمانی دولتی، زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی لرستان است و بدون بررسی و اخذ مجوزهای لازم از سوی این دانشگاه، انجام هیچ پروژه ای در آن ممکن نیست.

خرید و نصب ۱۱ کولر ایستاده در بیمارستان

او بیان کرد: در همین شرایط و محدودیت‌ها، بلافاصله در جهت رفاه حال پرسنل، بیماران و مراجعین، اقدام به خرید ۱۱عددکولر گازی ایستاده در جهت تامین سرمایش لازم در بخش‌های مختلف بیمارستان شهیدرحیمی با اعتباری بالغ بر ۷۵۰ میلیون تومان شدیم.

رییس بیمارستان شهید رحیمی اضافه کرد: ۲ چیلر از تعداد چیلرهایی که دچار فرسودگی و خرابی شده بودند با تعویض قطعات، تعمیر و وارد مدار شدند و مشکل سرمایشی بسیاری از بخش‌ها با وجود این اقدام و نیز کولرهای ایستاده خریداری شده، نسبتا خوب است و تلاش ما بر این است که ظرف ۲ روز آینده، ۲ چیلر دیگر نیز وارد مدار کنیم که منتظر ارسال قطعات از سوی تهران هستیم.

عذرخواهی از شرایط گرم اخیر و عدم رفاه حال برخی بیماران

حیدریان گفت: بابت شرایط گرم اخیر و عدم رفاه حال برخی بیماران و همراهان آنها، شخصا عذرخواهی می‌کنم، این مساله، عمدی یا بخاطر بی توجهی کادر درمان نبوده است، و این مشکل، با تعمیر یک روزه و چندساعت برطرف نخواهد شد و امیدوارم با ارسال قطعات لازم از تهران، به زودی این مشکل برطرف شود.

وی تصریح کرد: به منظور ضرورت جلوگیری از تکرار این قبیل مشکلات، درصدد تامین سیستم دوم چیلر اضطراری هستیم و امیدواریم در آینده هرگز شاهد تکرار این نواقص نباشیم.

حیدریان ادامه داد: در بخش تزریقات بیمارستان، از طریق دانشگاه علوم پزشکی به بخش خصوصی واگذارشده است و قبلا فضای مناسبی نداشت اما در زمان مدیریت بنده از بخش خصوصی گرفته شد و در بخش بانوان، جهت حفظ حرمت بانوان پرستار خانم آمپول زن در این بخش فعالیت می کند.

رییس بیمارستان شهید رحیمی افزود:بنده در بحث نجات بیماران با هزینه شخصی و استفاده از ظرفیت فوق تخصص ها تلاش های زیادی کرده ام.

وی در خصوص انتقاد برخی افراد که بیشتر فعالیت بنده در مرکز خصوصی آسیا است، توضیح داد: حدود یکسال و ۳ ماه، ریاست بیمارستان را برعهده دارم از زمان ورود به بیمارستان در شیفت صبح بدون هیچ مرخصی بصورت منظم فعالیت دارم و چون بنده هیات علمی‌ غیر جغرافیایی هستم شیف عصر می توانم آزاد باشم ودر هر جای دیگر فعالیت داشته باشم.

رییس بیمارستان شهید رحیمی با بیان اینکه بنده ۳ ماه مرخصی برای هیات علمی، حق اشعه و استحقاقی دارم، گفت: تمام این مرخصی ها سوخت شدن و اصلا استفاده نکردم.

او اظهار کرد: ۹۰ درصد اعضای هیات علمی، شیفت عصر، خارج از بدنه بیمارستان فعالیت می کنند اما بنده، شیف صبح، روزهای تعطیل و شب ها هم در بیمارستان فعالیت می کنم.

هیچ‌گونه کمبود تختی برای بیماران وجود ندارد

حیدریان همچنین در خصوص فیلم مربوط به کمبود تخت و امکانات، گفت: این فیلم مربوط به ۳ سال پیش است که در ایام پیک کرونا به دلیل محدودیت فضا و تعداد زیاد مراجعین بود و مربوط به سالجاری نیست.

وی افزود: خوشبختانه تعداد تخت های بیمارستان، به ۴۵۰ تخت رسیده و بسیاری از تخت‌ها خالی است و هیچ‌گونه کمبود تختی برای بیماران وجود ندارد.

حیدریان در پایان ضمن تشکر از کاریران فضای مجازی و اصحاب محترم رسانه در نشر اخبار گفت:امیدوارم این قشر فرهیخته دقت لازم را به عمل آورده و قبل از انتشار هر مطلبی حقایق موجود را بررسی نمایند.

گفتنی است،مرکز آموزشی درمانی شهید رحیمی خرم آباد با مساحت تقریبی ۱۹۳۰۰ متر مربع و زیربنای ۲۶۳۶۴ متر مربع در مرکز شهر خرم آباد واقع شده در ۷ طبقه و با تجهیزات کامل تخصصی و فوق‌تخصصی، در سال ۱۳۹۱ به بهره برداری رسید.درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان شهید رحیمی با تلاش ریاست بیمارستان با جذب مجموعه ای از بهترین پزشکان متخصص و فوق تخصص در رشته های گوناگون با هدف ارائه خدمات با بهترین کیفیت و در کمترین زمان ممکن روزانه پاسخگوی تعداد زیادی از متقاضی‌های خدمات درمانی و پزشکی است. که در نوع خود منحصر به فرد است.در چند روز گذشته سیستم سرمایشی این بیمارستان دچار مشکل شده بود که با تلاش های دکتر حیدری این مشکل تا حدودی برطرف شد و بابررسی میدانی خبرنگار همای سعادت که ظهر امروز صورت گرفت شاهد بهبود و شرایط مطلوب در این بیمارستان بود.

در پایان تحریریه همای سعادت قدردان کادر درمان به ویژه مدیر شایسته و توانمند بیمارستان شهید رحیمی جناب “دکتر حیدریان” بوده و همواره به عنوان یک رسانه گویا از عملکرد خوب آنان تجلیل نموده و سعی آن دارد تا با رعایت انصاف و اصول حرفه ای رسانه ای نقد و تقدیر را در جای و به هنگام خود به عمل آورد.

گزارش و عکس؛فاطمه سعادت راد

انتهای پیام/