فعالیت ۳۰ جبهه کاری در خط ریلی دورود-خرم آباد

سرپرست کارگاه راه آهن دورود – خرم آباد با اشاره به ۳۰ جبهه کاری در خط ریلی دورود- خرم آباد گفت: تکمیل این طرح بزرگ زیرساختی نیازمند تأمین منابع پایدار است.

به گزارش همای سعادت،منصور حمیدی اظهار داشت:خط آهن ۱۱۴ کیلومتری دورود- خرم آباد با ۵۱ درصد پیشرفت کاری هم اکنون در ۳۰ جبهه‌ی کاری فعال است که برای تسریع در روند تکمیل آن نیاز به منابع پایدار دارد.

وی با بیان اینکه طویل‌ترین تونل ریلی خاورمیانه به طول ۴ کیلومتر و ۶۰۰ متر در این طرح پیش بینی شده است، افزود:در صورت تأمین منایع پایدار قطعه نخست آن طی سه سال آینده افتتاح و به بهره برداری برسد

سرپرست کارگاه راه آهن دورود -خرم آباد بیان کرد: در اجرای قطعه نخست طرح بزرگ زیرساختی راه آهن دورود خرم آباد به اندیمشک، از دورود تا خرم آباد که از مناطق سخت گذر زاگرس عبور می کند ۳۹ کیلومتر تونل و سه ونیم کیلومتر پل بزرگ و کوچک طراحی شده است .

وی گفت: برای ساخت این طرح بزرگ زیرساختی ۲۲ میلیون متر مکعب خاکبرداری و خاکریزی و ۷۰۰ هزار مترمکعب بتن ریزی انجام می‌شودکه متخصصان توانمند قرارگاه خاتم الانبیا در اجرای آن تاکنون چندین رکود ثبت کرده اند.

حمیدی افزود: این طرح به همت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در حال ساخت است که با افتتاح خط ریلی دورود-خرم آباد -پلدختر- اندیمشک ظرفیت جابجایی سه میلیون تن بار به ۱۵ میلیون تن افزایش می یابد.

رفع تنگنا‌های مسیر راه آهن قدیم لرستان، افزایش ظرفیت جابجایی بار و مسافر، بهره‌مند شدن مردم و بنگا‌ه های اقتصادی غرب و مرکز لرستان و شرق استان ایلام از مزیت‌های اجرای این طرح بزرگ اقتصادی است.

سرپرست کارگاه راه آهن دورود – خرم آباد بیان کرد: قطعه دوم خط ریلی خرم آباد تا پلدختر و اندیشمک هم به طول ۲۱۹ کیلومتر تابستان امسال به همت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا آغاز شده است

بنا بر این گزارش،هم اکنون ۷۰۰ نفر، ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات در ۳۰ جبهه کاری در خط ریلی دورود – خرم آباد فعال است.

انتهای پیام/